Cukríky, ktoré navoňajú telo ako parfum, dali by ste si také?

Cukríky, ktoré navoňajú telo ako parfum, dali by ste si také?
Cukríky, ktoré navoňajú telo ako parfum, dali by ste si také? Ilustračné foto, www.flickriver.com

Maškrtenie a príjemná dlhotrvajúca vôňa sa vďaka bulharským a americkým vynálezcom spojili v jednom produkte – jedlom deodorante s ovocnou príchuťou, ktorý rozvonia telo až na šesť hodín.

Parfumy tu boli už v podobe sprejov, ceruziek, púdrov i mastí. Pomaly nastáva čas, kedy budú prechádzať cez žalúdok. Americká spoločnosť Beneo v spolupráci s bulharskou firmou na výrobu cukroviniek Alpi sa rozhodli spojiť maškrtenie a príjemnú dlhotrvajúcu vôňu do jedného produktu a pustili sa do výroby deodorantov v cukríkoch.

Deo Perfume Candy funguje na podobnom princípe, ako niektoré potraviny vrátane cesnaku. Tie obsahujú také zlúčeniny, ktoré sa v tele nerozkladajú, a tak sa musia vylúčiť prostredníctvom kože. Jeden cukríkový parfum tak dokáže rozvoňať celé telo človeka s váhou 60 kg až na šesť hodín.

Výrobcovia tvrdia, že sladkosti sú úplne bezpečné. Ich hlavnou ingredienciou je geraniol – organická zlúčenina, ktorá sa nachádza v mnohých rastlinách vrátane levandule, vanilky či ruží. Práve táto sa často využíva aj pri výrobe parfumov na dosiahnutie ovocných vôní.

„Geraniol je prírodný antioxidant. Keď ho prehltnete v podobe cukríka, jeho aróma odíde z tela von prostredníctvom pórov a vytvorí tak prírodne sladkú vôňu, ktorá vydrží hodiny,“ uviedla spoločnosť Beneo.

Zákazníci nemusia mať strach ani z kilogramov navyše – deodorantové sladkosti s ovocnými príchuťami sú bez cukru. Netradičné cukríky, ktoré ľudí premenia na chodiaci rozprašovač, sa v USA dostali na trh koncom leta. Medzičasom sa produkt rozšíril aj do Španielska, Bulharska, Nemecka, Číny, Kórey a Arménska a ďalšie krajiny sú v poradí.

Jedlá kozmetika

Cukríky
Cukríky Beneo

Američania však nie sú jediní, ktorí vsadili na „jedlý parfum“. Holandská spoločnosť Swallowable Parfum pracuje na koncepte jedlej kozmetiky. Pilulky, ktoré by mali vylučovať „geneticky jedinečnú vôňu“ prostredníctvom potu, by sa na trh mali dostať v priebehu troch až piatich rokov.

„Po tom, ako telo tobolku absorbuje, sa z kože stane základňa, rozprašovač, biologicky zdokonalená druhá koža, ktorá sa vytvorí priamo z prirodzených procesov tela,“ vysvetlila umelkyňa a autorka nápadu Lucy McRae. Intenzita parfumu by potom mala záležať od mnohých individuálnych faktorov, akými sú schopnosť prispôsobiť sa rôznym teplotám, reakcie na stres, fyzickú aktivitu či vzrušenie. Výsledkom bude geneticky jedinečná vôňa, ktorá poteší hlavne alergikov.

Či zákazníci zostanú verní malým flakónom, alebo začnú parfumy prehĺtať je otázkou budúcnosti. Možno sa raz ikonický Chanel N°5 začne predávať v podobe gumových medvedíkov a parfumy s tvárami hviezd sŕkať cez slamku.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom