Známa herečka je tiež vďačná filmovým režisérom, že aj napriek tomu, že je už tak trochu ‚prefláknutý televízny ksicht‘, dôverujú jej remeslu.
Slovenská herečka Zuzana Mauréry bola odjakživa presvedčená o tom, že jej je bližšia skôr vážna poloha. Humor jej však tiež podľa vlastných slov nie je celkom vzdialený. „V Radošinskom naivnom divadle som strávila skoro desať rokov, takže čo to sa na mňa snáď nalepilo. Mám rada skôr suchý humor a nemám problém si so seba vystreliť, skôr naopak, čo sa mi hádam darilo aj v Paneláku. To bola pre mňa veľmi pohodlná poloha. Byť väčšinou cynická a v nadhľade, na rozdiel od Zuzky Vačkovej, tá chytila trochu extrovertnejšiu polohu, takže sa určite namakala viac. Nakoniec som rada, že môžem používať obe tieto polohy, že si ma tvorcovia vedia predstaviť v ľahkom žánri aj v tom vážnejšom, ako boli svojho času výnimočné Odsúdené. Prejsť od Radošinskeho divadla cez muzikál a činohru až k filmu je pre mňa taký malý zázrak a som vďačná filmovým režisérom, že aj napriek tomu, že som už tak trochu ‚prefláknutý televízny ksicht‘, dôverujú môjmu remeslu a obsadzujú ma aj do vážnejších filmových rolí,“ poznamenala herečka v rozhovore pre agentúru SITA.
Po skončení seriálov Panelák (2008 – 2015) a Tajné životy (2014) môžu televízni diváci sympatickú tmavovlásku momentálne vidieť v sitkome Andyho Krausa Dovidenia, stará mama (2016), v ktorom stvárňuje dcéru Božidary Turzonovovej, Guzel. „Sitkom je taká rýchlovka, tam nemáte čas na nejakú tvorbu alebo prehlbovanie postáv, je to určitá herecká nadsázka, ktorá vyžaduje hlavne tempo, rytmus a zmysel pre pointu. Hrám tam takú v celku dominantnú ženu v domácnosti,“ priblížila Mauréry, ktorá však k sitkomom nemá veľmi blízko.
„Ani som spočiatku nerátala s tým, že to bude sitkom. Mal to byt pôvodne ďalší rodinný seriál, nakoniec sa to však vyvŕbilo takto, takže mám o skúsenosť viac, ako robiť ešte rýchlejšie. Na sitkom treba skôr technickú alebo remeselnú pripravenosť, rýchlo sa udomácniť v daných charakteroch a keď ste zohraní s kolegami, tak to naozaj odsýpa. Ten charakter vašej postavy je určený väčšinou dosť jasným prototypom a ak sa podarí, scenárista ho vie rozvíjať ďalej tým smerom, ako ho vy načrtnete alebo obohatíte, čo je fajn. Ide o to, aby to bolo ľahké a vtipné, aby tam zazneli dané pointy a ide sa ďalej,“ povedala 47-ročná Bratislavčanka, ktorá okrem televíznej novinky stále aktívne pôsobí i na divadelných doskách, a to nielen na Slovensku, ale aj v Česku.
Pred niekoľkými dňami si zahrala jednu z hlavných postáv v Štúdiu L+S v premiére slovenskej prerábky legendárnej francúzskej komédie Meno v réžii Jakuba Nvotu. „Popri tom chodím s Csongorom Kassaiom na divadelné zájazdy s predstavením Ach Júlia!, čo je taká trochu bláznivá komédia o tom, čo sa stane po nevydarenej samovražde s Rómeom a Júliou po tridsiatich rokoch manželstva,“ uviedla Mauréry, ktorá sa už podľa vlastných slov teší na letné nakrúcanie druhej série Tajných životov. „Prvá séria mala úžasný ohlas, tak som zvedavá, čo nám scenáristi prichystali tentoraz,“ dodala.