Napriek prosperujúcej ekonomike po prekonaní krízy, ľudia stále počúvajú na zľavnené produkty a služby. Doba priniesla v tejto oblasti nárast samostatnej kategórie zľavových portálov, ktoré neponúkajú zľavové ponuky na konkrétne produkty a služby. Tu máme na mysli portály, ktorý združujú zľavy, akcie, výpredaje v podobe zľavových kódov na zľavy k nákupu do známych, dlhoročných a dobre overených internetových obchodov.
Ako funguje zľavový portál?
Na zľavových portáloch sú zhromažďované zľavové kupóny, kódy a zľavy k nákupu. Zákazník má komfort v tom, že ich môže sledovať pravidelne na jednom mieste. Portál vyberá a odporúča tie najvýhodnejšie zľavy k nákupu alebo zľavové kódy, ktoré sú na nich vyhľadávané najčastejšie. Mnoho z nich platí na celý nákup, aj na už inak zľavnený tovar alebo sortiment v akcii. Tieto kupóny sú zdarma, stačí zobraziť a skopírovať zľavový kód alebo pokračovať na špeciálne stránky s akciou do obchodu.
Win win pre e shop aj zľavový portál
Model funguje tak, že eshop má možnosť získať nového zákazníka alebo zákazníka, ktorý objedná za viac peňazí (napríklad ak je zľava určená len k nákupu za vyšší peniaz) a zákazník je rád, že ušetril pri nákupe ešte viac. Totiž mnohé zľavy sú platné aj na už inak zľavnený či akciový tovar alebo sortiment vo výpredaji. Takéto zľavy sú pravidelne od obchodov Hej.sk, Pilulka.sk, Brasty.sk, 4Home.sk, BonPrix.sk, Notino.sk. Mnohé z nich sú exkluzívne napríklad iba na KuponyZdarma.sk, kde je viac ako 1000 aktívnych a ihneď platných zliav.
Online ako výhoda na sledovanie nákupného správania
Zákazník sa vyvíja vplyvom viacerých faktorov tak ako v iných sférach. Vďaka presne merateľnému online nákupu si vie každý majiteľ zľavového portálu sledovať návštevnosť, predaj a zmerať aj vplyv marketingu. Prísť tak môžeme k zaujímavým dátam. Ak ide o predaje, svetový trend je jasný – najviac sa nakupuje v predvianočnom období. Výnimka však potvrdzuje pravidlo. Podľa informácii portálu, ktorý združuje zľavy k nákupu v internetových obchodoch https://www.kuponyzdarma.sk, sme šetrili pri novoročných nákupoch ešte viac ako pred Vianocami.
Viac sme nakupovali v novom roku
Aj keď nás zľavy zaujímali viac pred Vianocami ako po nich, podľa dát portálu KuponyZdarma.sk sme nakupovali viac v novom roku. Menej sme hľadali zľavy, no na počet vytvorených objednávok bol nárast až o 20% ak porovnávame mesiace december 2018 a január 2019. Zvýšila sa aj celková hodnota objednávok, ktorá stúpla o 8%. V predchádazjúcich rokoch bol trend opačný.
Na Štedrý deň už nenakupujeme
Skrz rôzne sviatky počas celého roka je práve Štedrý večer dňom, ked nakupujeme najmenej počas celého roka. Na internete, prehliadaním ponúk obchodov, zliav k nákupu a objednávaním trávime len minumum času. Odoslaných objednávok je najmenej. Vplyv na nižšie čísla má aj fakt, že mnohé obchody v sviatočných dňoch a medzisviatočnom období objednávky nevybavujú. Iné využívajú tieto dni na inventúru skladu. Objednávky sú preto často vybavované až v novom roku.
Vychádzame z údajov portálu KuponyZdarma.sk, v ktorých sa hodnotilo predvianočné a povianočné nakupovanie Slovákov prostredníctvom zľavových kuponóv. Portál združuje kupóny na zľavy v podobe zľavových kódov, akcií a výpredajov slovenských internetových obchodov.