Tommy Rocher, vnuk zakladateľa Rastlinnej kozmetiky Yves Rocher, prezradil v rozhovore pre Dámsku jazdu ako vzniká umenie krásy z prírody.
1. Čo si myslíte o konkurencii? Je veľa rodinných a generačných firiem… Ako sa vlastne dá vydržať v biznise s rodinou?
S nástupom globalizácie je konkurencia stále tvrdšia, v konečnom dôsledku je však pre spotrebiteľa výhodnejšie mať k dispozícii väčší výber. Naša spoločnosť vyniká pred ostatnými už od jej začiatkov a našim poslaním je udržiavať jej výnimočné postavenie. Jej jedinečnosť vychádza práve z rodiny a my sme si toho vedomí.
2. Robíte všetko presne tak ako váš predok, nechceli ste niečo za ten čas zmeniť? Napríklad pestovanie byliniek a prírodných produktov na vlastných poliach, ktoré používate vo výrobkoch? Nie je jednoduchšie nakúpiť už spracovanú surovinu?
Môj dedko bol húževnatý vizionár, ktorý začal pred 55 rokmi budovať unikátny koncept značky spájajúci prírodu a ženskú krásu. Od tej doby sa všetko zmenilo a zároveň sa nezmenilo nič. Rastlinný svet bol vždy v centre našej pozornosti. Preto bolo už od počiatku ambícií značky Yves Rocher jednať v súlade s prírodou, ako je to prirodzené pre kvety či stromy. Táto vízia, ktorá sa zrodila v bretónskej dedinke La Gacilly vo Francúzsku ako záväzok ženskej kráse, každodenne sprevádza našu prácu a zhmotňuje sa v rastlinnej kozmetike Yves Rocher. V súčasnej dobe značka Yves Rocher nie je len výrobcom a distribútorom kozmetiky, ale aj pestovateľom rastlín, z ktorých svoje produkty vyrába na viac ako 55 hektároch polí obhospodarovaných podľa zásad ekologického poľnohospodárstva. Továrne, ktoré produkujú takmer 300 miliónov výrobkov ročne majú trojitú certifikáciu – kvality, bezpečnosti a ochrany životného prostredia. Naše obaly obsahujú až 25% recyklovaného plastu a sú recyklovateľné. Obchody Yves Rocher boli priekopníkmi v nahrádzaní plastových tašiek látkovými taškami na viac použití. Naše ekologické záväzky sú pre nás veľmi dôležité a byť v súlade s prírodou je princípom značky Yves Rocher, ktorý si starostlivo uchovávame.
3. Vôňa, farba, kvalita, názov… čo je pre vás na prvom mieste? Ako sa tvorí nový výrobok vašej značky?Každý deň vedci Výskumu Yves Rocher študujú bohatstvo rastlinného sveta, aby objavili unikátne prospešné účinky každej rastliny a dosiahli tak maximálneho súznenia rastlín s pleťou. Každé kritérium je pre nás dôležité a úspešný produkt je ideálnou kombináciou všetkých kritérií, ktoré robia produkt účinným a zároveň v súlade s prírodou.
4. Je iné robiť kozmetiku pre mužov ako pre ženy?
Prvotný prístup sa snažíme mať rovnaký, ženy si väčšinou dajú omnoho viac záležať na ich kráse, čomu je prispôsobená aj naša ponuka.
5. Ktorý produkt vašej značky je vašou srdcovou záležitosťou?
Mám veľmi rád parfumy Yves Rocher. Bez vône Ambre Noir ani neodídem z domu. Rovnako mi voňajú jemné kvetinové ženské vône ako napríklad Quelques Notes d´Amour, ktorú na žene cítim už z diaľky a vždy ma to poteší. Výrobok, ktorý sa mi páči pre jeho spojenie výbornej kvality, dostupnej ceny a reprezentatívneho prevedenia je náš bestseller „Riche crème“, ktorý má výborné ohlasy a vyčarí mnohým ženám úsmev na tvári.
6. Viete si predstaviť svet bez kozmetiky?
Vyrastal som v prostredí, kde bola kozmetika na dennom poriadku, je pre mňa veľmi ťažké si vôbec predstaviť niečo iné.
7. Dnes je trend nechávať sa omladzovať plastikou, botoxom, lebo krémy nie sú tak účinné. Kedy sa podľa vás vyrobí kozmetika, ktorá nahradí ihly a skalpel?
Dívame sa na veci z dlhodobejšieho hľadiska a pre značku Yves Rocher je dôležitá účinnosť v súlade s prírodou. Prispôsobujeme zloženia výrobkov všetkým typom pleti, aby bola starostlivosť čo najpríjemnejšia a najúčinnejšia. Najdôležitejšie je práve súznenie rastlín s pleťou. Cieľom je zabezpečenie maximálnej efektivity zloženia našich produktov, ktorá je overovaná sériou náročných testov v našom klinickom centre CERCO v spolupráci s viac ako 4000 dobrovoľníkmi.
8. Ktorým smerom sa vaša spoločnosť plánuje ďalej uberať, v čom sa chce zdokonaliť?
Sila rastlinného sveta je nekonečná a výskumný rozsah je neobmedzený. Každá rastlina má svoje vlastnosti a vedci Výskumu Rastlinnej kozmetiky Yves Rocher odhalili 6 druhov rastlinného umenia : umenie zvádzať, umenie dobývania, umenie komunikácie, umenie života, umenie adaptácie a umenie architektúry. Zakomponovali vlastnosti rastlín vo forme aktívnych rastlinných výťažkov do zloženia jednotlivých kozmetických produktov, aby mohlo dôjsť ku prirodzenému súzneniu s pleťou. Je to schopnosť, ktorú Rastlinná kozmetika mala od svojho počiatku a teraz sme ju zdokonalili. Vo februári roku 2015 uvedieme nový rad starostlivosti proti starnutiu pleti, ktorého zloženie sa vytváralo novou technológiu, aby sa zabezpečilo optimálne súznenie s pleťou. Okrem toho vedieme kampaň „Saďme pre planétu“ v rámci Programu OSN pre životné prostredie. Cieľom kampane je vysadiť 50 miliónov stromov do roku 2015. V súčasnej dobe sa nám podarilo vysadiť už 38 miliónov stromov.