Ošiaľ a honba za výrazne zníženými cenami skončil. Obchody nadobudli rozmer primeraného počtu zákazníkov a po reklamách, letákoch či billbordoch o viac ako 50% zľavách ani stopy. Príčinou prázdnych regálov a dlhých radov v nákupných centrách počas víkendu bol ako každý rok, Black Friday.
Black Friday vznikol v Spojených štátov amerických, pričom je oslavovaný vždy štvrtým piatkom v novembri. Tento deň predstavuje začiatok predvianočnej nákupnej horúčky, ktorá je pre niektorých zároveň aj jej koncom. Ľudia tu v zľavách dokážu nakúpiť množstvo produktov, spomedzi ktorých nejeden predstavuje ten vianočný.
Pre verejnosť je tento sviatok jedným z najobľúbenejších. Výraznú odozvu možno vidieť počas víkendu zliav, kedy sú nakupujúci ochotní stáť už v skorých ranných hodinách pred obchodom v dlhých radoch, so zámerom nakúpiť čo najviac produktov za čo najnižšie ceny.
Preplnenie priestoru spolu s horúčkovitým súperením o obmedzený počet zlacneného tovaru je často sprevádzaný násilím, nedorozumeniami a zraneniami.
Okrem výhod nám dáva „Čierny piatok“ po víkendovom nakupovaní tiež zaručene pocítiť, že obsah našich peňaženiek je niekoľkonásobne nižší. Svoje peniaze si tak musíme do ďalšej výplaty rozpočítať a v chladničke nájsť zásoby, s ktorými sme pri tvorbe obedu či večere doteraz absolútne nepočítali.
Pokiaľ ste ale víkend trávili doma, aby ste sa vyhli predvianočnému ošiaľu, nezúfajte. Niekoľko eshopov víkendom nekončí a vy si ešte v priebehu tohto dňa môžete zakúpiť produkt vo výraznej zľave.