BRATISLAVA 10. mája 2018 (DJ/PR) – Chutné pečivo na raňajky alebo na desiatu nás sprevádza od detstva. Zvykli sme si naň a stalo sa súčasťou nášho jedálnička. Dokázali by ste sa ho vzdať?
Rovnakú otázku dostalo 500 respondentov v prieskume spoločnosti BILLA Slovensko. Ich odpoveď znela jasne – až 43,4 % Slovákov sa pečiva vzdať nemieni, aj keď o znížení jeho podielu v jedálničku uvažovalo – pritom ženy tvrdia, že chcú pečivo vyradiť z jedálnička častejšie ako muži. Až 38,2 % z nás je rozhodnutých pečivo nevyradiť a nič nemeniť. Prieskum tiež odhalil, ktoré pečivo máme najradšej.
Chlieb náš každodenný je tu stále
Potravine, ktorá mala veľký význam už pre našich predkov, ostávame verní aj naďalej. Až tretina Slovákov si najčastejšie vyberá práve pšenično-ražný chlieb, pričom viac ako polovica tvrdí, že chlieb a pečivo konzumuje na dennom poriadku a nakupuje viackrát týždenne. Čím ďalej, tým viac si ale začíname kontrolovať zloženie pekárenských výrobkov. V tejto súvislosti stúpa záujem o druhy pečív, ktoré majú vyšší obsah živín a neobsahujú bielu múku.
Do popredia sa dostávajú celozrnné výrobky
Jeden z piatich Slovákov sa pri nákupe rozhodne pre celozrnné pečivo a 16,2 % pre celozrnný chlieb. Zásadný rozdiel spočíva v múke. Tá celozrnná vzniká pomletím celého zrna, vrátane obalu klíčka, čím si výrobok zachováva vyšší podiel vlákniny. V košíkoch Slovákov sa začínajú objavovať aj pekárenské výrobky zo špaldy či kvásku a radi by uvítali aj ďalšie alternatívy. „Z našich nákupných štatistík aj prieskumu vyplynulo, že až šestine Slovákov chýba viac celozrnných výrobkov a produktov s cereáliami a superpotravinami. Do ponuky predajní BILLA sme preto pridali viac ako 20 nových výrobkov, napríklad taštičku s chia semienkami, ražnú žemľu či špaldové zrno, ktoré obsahuje nielen špaldu, ale aj kvások. Ten má v sebe niekoľko druhov zdraviu prospešných baktérií, posilňuje imunitu a podporuje zdravú črevnú mikroflóru,“ uvádza hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová.
Na raňajky aj na večeru, hlavne chrumkavé
Chlieb či pečivo si až 65 % Slovákov vychutná najradšej na raňajky. Každý šiesty si ho dopraje na večeru a na desiatu po ňom siahne každý desiaty Slovák. Na jeho čerstvosť si potrpí viac ako polovica z nás a na nákup pečiva tak ideme aj denne či viackrát denne. Kvetoslava Kirchnerová hovorí, že aj preto BILLA pre svojich zákazníkov pripravuje každých 30 minút chrumkavý chlieb a pečivo. Vyzerá to teda tak, že úplne sa pečiva tak skoro nevzdáme.