Verejnosť rozhodla o Najdôveryhodnejších značkách roka 2020

najdôveryhodnejšia značka 2020
ATOZ

DJ/PR Vyznať sa v záplave produktov na pultoch predajní či v nespočetných množstvách ponúkaných služieb je dnes čoraz ťažšie. Práve preto zákazník, ktorý nemá chuť experimentovať, siahne po overenom produkte, ktorému jednoducho dôveruje. Nezáleží na tom, či ide o výber cukroviniek, drogérie alebo mobilného operátora. Dôvera zákazníkov je pre značku veľmi dôležitá. Nielen preto, že pomáha zvýšiť jej predaj, ale práve vďaka putu, ktoré sa medzi zákazníkom a jeho značkou vytvorí, ju spotrebiteľ dokáže podporiť aj v krízových časoch. Na oplátku však očakáva trvalú kvalitu, komfort a vysoký štandard poskytovaných služieb. Piaty ročník odovzdávania ocenení v rámci marketingového programu Dôveryhodná značka potvrdil, že vernosť zákazníkov na Slovensku je obrovská. Až 93 % značiek totiž dokázalo svoje prvenstvo z minulého roka obhájiť. Hodnotenie 2000 spotrebiteľov ukázalo, že medzi najdôveryhodnejšie značky podľa spotrebiteľov na Slovensku už tradične patria JAR, dm drogerie či Coop Jednota.

Pandemická situácia výnimočne neumožnila slávnostné vyhlasovanie víťazov, ktoré sa každý rok tešilo veľkej obľube medzi ocenenými. Za normálnych okolností by galavečer bol o to pompéznejší, že v roku 2020 sa o titul Dôveryhodná značka uchádzalo viac ako 600 značiek v 71 kategóriách, čo je o 25 kategórií viac ako minulý rok. „Nárast jednotlivých kategórií aj značiek zapojených do oceňovania, ktorý každoročne zaznamenávame, dokazuje, že spotrebitelia titul Najdôveryhodnejšia značka vnímajú pozitívne a ako faktor, na ktorý je dôležité upozorňovať,” hovorí Lukáš Matějka, manažér marketingovej skupiny usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.

Tradične sa hodnotili kategórie ako Cestovné kancelárie,  Čerpacie stanice, Čokoládové cukrovinky Drogérie, Pivá či Predajcovia šperkov. Ďalej to boli nové kategórie z oblasti lekárenského odvetvia. Tento rok na Slovensku pribudlo 25 nových kategórií, pri ktorých sa domnievame, že dôvera hrá kľúčovú úlohu. Nové kategórie okrem iného reagujú aj na súčasné trendy, preto napríklad pribudla aj kategória Vegetariánske a vegánske potraviny. Z dlhodobého prieskumu vyplýva, že väčšina ľudí uprednostní pri nákupe nezávisle ocenený produkt alebo službu pričom tretina ľudí je dokonca ochotná si za taký výber priplatiť,” konštatuje Lukáš Matějka.

Spotrebiteľský prieskum uskutočnila agentúra Nielsen počas októbra 2020 na vzorke 2000 respondentov. Prieskum zohľadňoval reprezentatívne zastúpenie obyvateľov Slovenska na základe veku, pohlavia, bydliska, príjmovej skupiny, ale aj toho, či domácnosť chová domáce zviera a podobne. V jednej kategórii sa o ocenenie mohlo uchádzať 10 najsilnejších značiek v predajoch, ktoré boli automaticky zaradené do prieskumu a respondenti v online dotazníku odpovedali na otázku: Ktorá z nasledujúcich značiek je podľa Vás najdôveryhodnejšia?

najdôveryhodnejšia značka 2020
ATOZ

Neporaziteľná značka Jar a zmeny nákupného správania pre Covid-19

Absolútne najdôveryhodnejšou sa už tradične aj za rok 2020 stala značka prostriedku na umývanie riadu – Jar. Za ňou nasledovala sieť drogérií – dm drogerie a na treťom mieste sa umiestnila COOP Jednota. Skokanom roka sa stala značka Home Credit. Tento rok bolo do prieskumu zaradených 71 kategórií, čo je o 25 kategórií viac ako minulý rok. Po novom sa v prieskume objavili kategórie ako Očné kliniky, Starostlivosť o prostatu, Lyžiarske strediská, Automatické upratovanie alebo aj Kliniky estetickej medicíny. Prieskum ukázal, že spotrebiteľ na Slovensku je mimoriadne konzervatívny, pretože až 93 %  minuloročných víťazov   obhájilo svoje víťazstvo aj tento rok.

Okrem dôveryhodnosti značiek sa prieskum spotrebiteľov pýtal aj na zmenu ich nákupného správania v súvislosti s pandémiou Covid – 19. Až tri štvrtiny Slovákov tvrdia, že pandémia ovplyvnila ich nákupné správanie pri kúpe potravín. 57 % Slovákov deklaruje, že vzrástol ich nákupný kôš v období pandémie. 55 % opýtaných sa vyjadrilo, že kupuje väčšie balenie výrobkov. 43 % Slovákov nakupuje namiesto svojej obľúbenej značky, značku privátnu. Zhruba tretina Slovákov súhlasí s tvrdením, že kupuje viac lacnejších alternatív alebo lacnejšie značky než kupovali pred koronakrízou. Víťazom v čase krízy sa stali trvanlivé potraviny. Medzi najžiadanejšie kategórie patrí cukor, múka, ryža, konzervovaná zelenina, porciované syry či cestoviny.

Ako využiť víťazstvo na zviditeľnenie

Tento rok získajú značky ešte väčšiu podporu. Organizátor ju pre najbližší polrok pripravuje v spolupráci s množstvom mediálnych partnerov. Kampaň bude prebiehať v outdoore, printových aj online médiách, obchodných centrách či rádiách. Marketingovú B2B a B2C kampaň môžu ocenené značky doplniť aj podporou vo vlastnej réžii. Úspešné firmy môžu pri podpore svojho mena používať logo Najdôveryhodnejšia značka 2020 počas najbližších dvanástich mesiacov. Logo Najdôveryhodnejšia značka totiž veľmi dobre funguje ako nezávislé potvrdenie kvality či dobrá referencia. Aj preto ho značky či firmy každoročne využívajú napríklad v rámci svojich vlastných marketingových kampaní, či už na stránkach sociálnych sietí, v reklamných letákoch, na obaloch výrobkov, ale napríklad aj v televíznych reklamách. Najpopulárnejšie je využitie loga v online komunikácii a na sociálnych sieťach, kde ho použili napríklad značky Paralen, dm drogerie, Slovnaft, Telekom,  Deichmann či TatraTea, ďalej na bilbordoch, kde logá využil reťazec Lidl alebo realitná kancelária RE/MAX, ale aj v televíznej reklame, kde logo nasadil reťazec Kaufland pre svoju privátnu značku K-Classic. Značky, ktoré zvíťazili vo viacerých ročníkoch, môžu využiť kombinované logo s odkazom na počet ročníkov, v ktorých dokázali poraziť svoju konkurenciu.

Partneri programu Dôveryhodné značky 2020:

Odborní partneri: Nielsen, MN FORCE

B2C mediálni partneri: AhojMama.sk, DámskaJazda.sk, dobrenoviny.sk, Dobré rádio, QEX, Startitup.sk, Store Media, Teraz.sk, Webmagazín.sk, Webnoviny.sk, Woman.sk

B2B mediálny partner: Tovar&Predaj

Špeciálni partneri: Email kampane, Wau Studio

PRÍLOHA Č.1

ZOZNAM NAJDÔVERYHODNEJŠÍCH ZNAČIEK PRODUKTOV 2020

KATEGÓRIA ZNAČKA VÝROBCA/DISTRIBÚTOR
ALKOHOL TATRATEA KARLOFF
AUTOMATICKÉ UPRATOVANIE KÄRCHER KÄRCHER SLOVAKIA
BALENÉ VODY RAJEC KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
ČISTIACE PROSTRIEDKY SAVO UNILEVER SLOVENSKÁ REPUBLIKA
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY MILKA MONDELEZ SLOVAKIA
DETSKÁ VÝŽIVA HIPP HIPP CZECH
FUNKČNÉ NÁPOJE ISOSTAR ESATRADE
JOGURTY ZVOLENSKÝ ZVOLENSKÁ MLIEKAREŇ
KÁVOVARY DE’LONGI DE’LONGHI PRAGA
KORENIE VITANA

ORKLA FOODS ČESKO

A SLOVENSKO

KRMIVÁ PRE MAČKY WHISKAS MARS SR
KRMIVÁ PRE PSOV PEDIGREE MARS SR
MALÉ SPOTREBIČE PHILIPS SIGNIFY SLOVAKIA
MÄSO A ÚDENINY TAURIS TAURIS
MOBILNÉ TELEFÓNY A TABLETY SAMSUNG SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK
OSOBNÉ AUTOMOBILY ŠKODA ŠKODA AUTO SLOVENSKO
PIVÁ ZLATÝ BAŽANT HEINEKEN SLOVENSKO
PRACIE PROSTRIEDKY ARIEL PROCTER & GAMBLE
PRÍPRAVKY NA UMÝVANIE RIADU JAR PROCTER & GAMBLE
PRIVÁTNE ZNAČKY K-CLASSIC KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA
SUŠIENKY A OBLÁTKY MILA I.D.C.HOLDING
SYRY LIPTOV SAVENCIA FROMAGE & DIARY SK
SÝTENÉ NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE KOFOLA KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
TABAKOVÉ VÝROBKY L&M PHILIP MORRIS  SLOVAKIA
VEGETARIÁNSKE A VEGÁNSKE PRODUKTY GARDEN  GOURMET NESTLÉ SLOVENSKO
VÍNA MATYŠÁK VÍNO MATYŠÁK
VLASOVÁ KOZMETIKA SCHWARZKOPF HENKEL SLOVENSKO
ZÁHRADNÁ TECHNIKA MOUNTFIELD MOUNTFIELD SK
ŽUVAČKY ORBIT MARS SR

ZOZNAM NAJDÔVERYHODNEJŠÍCH ZNAČIEK OBCHODÍKOV 2020

KATEGÓRIA ZNAČKA VÝROBCA/DISTRIBÚTOR
ČERPACIE STANICE SLOVNAFT SLOVNAFT
DOMÁCI PREDAJCOVIA POTRAVÍN COOP JEDNOTA COOP JEDNOTA SLOVENSKO
DROGÉRIE DM DROGERIE DM DROGERIE MARKT
HOBBY MARKETY HORNBACH HORNBACH – BAUMARKT SK
KAVIARNE MCCAFÉ MC DONALD´S SLOVAKIA
LEKÁRNE DR.MAX MIRAKL
MEDZINÁRODNÍ PREDAJCOVIA POTRAVÍN KAUFLAND KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA
PARFUMÉRIE FANN  PARFUMÉRIE FANN-PARFUMÉRIE
PREDAJCOVIA ELEKTRA NAY NAY
PREDAJCOVIA NÁBYTKU IKEA IKEA BRATISLAVA
PREDAJCOVIA OBUVI DEICHMANN DEICHMANN-OBUV SK
PREDAJCOVIA ODEVOV H&M H&M HENNES & MAURITZ SK
PREDAJCOVIA SPODNEJ BIELIZNE ASTRATEX ASTRATEX
PREDAJCOVIA ŠPERKOV SWAROVSKI SWAROVSKI BOHEMIA
ŠPORTOVÉ OBCHODY SPORTISIMO SPORTISIMO

ZOZNAM NAJDÔVERYHODNEJŠÍCH ZNAČIEK LEKÁRENSKÝCH PRODUKTOV 2020

KATEGÓRIA ZNAČKA VÝROBCA/DISTRIBÚTOR
DERMOKOZMETIKA VICHY L’ORÉAL  SLOVENSKO
DETSKÉ KRÉMY NA ZAPARENINY SUDOCREM TEVA PHARMACEUTICALS SLOVAKIA
DETSKÉ VITAMÍNY VIBOVIT TEVA PHARMACEUTICALS SLOVAKIA
PRÍPRAVKY NA ALERGIU FENISTIL GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCARE SLOVAKIA
PRÍPRAVKY NA BOLESŤ V KRKU STREPSILS RECKITT BENCKISER (SLOVAK REPUBLIC)
PRÍPRAVKY NA KAŠEĽ MUCOSOLVAN SANOFI-AVENTIS PHARMA SLOVAKIA
PRÍPRAVKY NA KOSTI A KĹBY KAMZÍK CEMIO SWITZERLAND
PRÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJENSTVO IDELYN URINAL STADA PFARMA
PRÍPRAVKY NA NÁDCHU NASIVIN PROCTER & GAMBLE
PRÍPRAVKY NA STAROSTLIVOSŤ O PROSTATU PROSTENAL STADA PFARMA
PRÍPRAVKY NA  TRÁVIACE A ZAŽÍVACIE  PROBLÉMY ESPUMISAN BERLIN-CHEMIE/A.MENARINI CESKA REPUBLIKA
PROBIOTIKÁ BIOPRON STADA  PFARMA
STAROSTLIVOSŤ O OČI VISINE JOHNSON & JOHNSON
VETERINÁRNE PRÍPRAVKY PRE ZVIERATÁ FRONTLINE BOEHRINGER INGELHEIM
VOĽNOPREDAJNÉ LIEKY NA BOLESŤ PARALEN SANOFI-AVENTIS PHARMA SLOVAKIA
VOĽNOPREDAJNÉ  LIEKY NA CHRÍPKU A NACHLADNUTIE PARALEN GRIP SANOFI-AVENTIS PHARMA SLOVAKIA

ZOZNAM NAJDÔVERYHODNEJŠÍCH ZNAČIEK SLUŽIEB A OBCHODNÍKOV 2020

KATEGÓRIA ZNAČKA VÝROBCA/DISTRIBÚTOR
BALÍKOVÉ SLUŽBY SLOVENSKÁ POŠTA SLOVENSKÁ POŠTA
CESTOVNÉ KANCELÁRIE SATUR SATUR TRAVEL
KLINIKY ESTETICKEJ MEDICÍNY INŠTITÚT ESTETICKEJ MEDICÍNY INŠTITÚT ESTETICKEJ MEDICÍNY
LYŽIARSKE STREDISKÁ JASNÁ TATRY MOUNTAIN  RESORTS
NEBANKOVÉ SPOTREBITEĽSKÉ ÚVERY HOME CREDIT HOME CREDIT SLOVAKIA
OČNÉ KLINIKY ICLINIC ICLINIC PLUS
PERSONÁLNE  AGENTÚRY INDEX NOSLUŠ INDEX NOSLUŠ
POISŤOVNE ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA
POSKYTOVATELIA INTERNETOVÝCH A TELEVÍZNYCH  SLUŽIEB TELEKOM SLOVAK TELEKOM
REALITNÉ KANCELÁRIE RE/MAX SLOVAKIA TOP ESTATES
TERMÁLNE KÚPALISKÁ A AQUAPARKY BEŠEŇOVÁ TATRY MOUNTAIN RESORTS

Ďalšie zaujímavosti k programu nájdete v prezentácii, ktorá je ku stiahnutiu: TU.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom