Viete si predstaviť, že by ste si počas svojich dní vystačili iba s nohavičkami? Miki Agrawal je podnikateľka, ktorá sa snaží tento nápad realizovať aj do praxe.
Menštruačný cyklus je neodmysliteľnou súčasťou života takmer každej ženy. Netreba pripomínať, že nosenie vložiek či tampónov je nepohodlné a niekedy nás pri výkone niektorých činností aj obmedzuje. Čo by ste však povedali na to, že počas svojich dní by ste si vystačili iba s nohavičkami?
Tento nápad sa v praxi podaril zrealizovať podnikateľke Miki Agrawal, zakladateľke a riaditeľke spoločnosti THINX, ktorá je výrobcom dámskej bielizne slúžiacej aj ako menštruačné vložky. „Ženy v našej kultúre nechcú hovoriť o svojom menštruačnom cykle, väčšinou ho považujú za otravný a nechutný,“ hovorí Agrawal. „Chcela by som kultúru toho najprirodzenejšieho ženského obdobia v mesiaci zmeniť – a nie aby človek nosil nohavičky ako po starej mame alebo vložky hrubé ako plienky.“
V západnej spoločnosti trávia ženy veľkú časť života s tampónmi alebo s vložkami, o ktorých vám povedia, že sú nepohodlné a nespoľahlivé. Vo veľkej časti rozvojového sveta zase kvôli tabu okolo menštruácie dievčatá zaostávajú v škole. Podľa OSN navštevuje len 43 percent dievčat v rozvojovom svete strednú školu – z veľkej časti preto, že nemajú prístup k výrobkom dámskej intímnej hygieny, ktoré by im uľahčili navštevovanie školy počas takzvaného „týždňa hanby“.
Spomínané nohavičky sa v súčasnosti vyrábajú v troch atraktívnych variantoch s čipkovaným lemovaním (a to vrátane modelu tanga) a všetky majú výplň z patentovaného antimikrobiálneho nepriepustného vlákna, ktoré má absorbovať toľko menštruačnej krvi ako dva tampóny alebo jedna vložka, bez toho aby to nositeľka cítila – a sľubujú pocit sucha.
V rámci modelu „jedny kúp, druhé daruj“ ide časť predajnej ceny z každého páru THINX organizácii AFRIPads, ktorá sídli v Ugande. Táto organizácia učí ženy v treťom svete vyrábať a predávať vložky k opakovanému použitiu, ktoré sú finančne dostupné pre miestne ženy.
Ako zdôrazňuje jeho zakladateľka, THINX pomáha i životnému prostrediu. Neprodukuje totiž odpad ako konvenčné jednorázové produkty dámskej hygieny. Americká organizácia National Women´s Health Network uvádza, že každý rok končí len na skládkach v USA 12 miliard vložiek a sedem miliónov tampónov. Že by tradičným vložkám odzvonilo?
Zdroj: www.forbes.com