V rubrike Tri otázky pre …. sme sa tentoraz pýtali za všetky, ktoré uvažujú o podnikaní v hotelierstve a cestovnom ruchu. Skúsená manažérka Sylvia Hrušková, ktorá sa okrem toho venuje tiež pravidlám golfu a termálnym bazénom, prezradila aj to, prečo je podnikanie v cestovnom ruchu mimoriadne náročné.
Ing. Sylvia Hrušková
Generálna riaditeľka Golf Rezort Veľká Lomnica
Ak niekto uvažuje o podnikaní v turizme či hotelierstve, akú najzákladnejšiu radu by ste mu dali na začiatku?
Nech to robí len, ak to má naozaj rád. Táto práca je totiž naozaj poslanie a zoberie mu to všetok čas. Nech sa obrní trpezlivosťou a počíta s množstvom nezmyselných zákonov a nariadení, ktoré len pár kilometrov od nás v Rakúsku, Poľsku či Česku neplatia. Je to krásna práca s ľuďmi a pre ľudí a práve preto veľmi náročná. Nech má vysoké ciele a konzervatívny business plán.
Dá sa vôbec na Slovensku v tejto oblasti podnikať podľa predstáv a poskytovať služby na úrovni, ako to vidíme v zahraničí?
Dá sa. Aj na vyššej úrovni sa v mnohých oblastiach Slovenska už takto podniká, len to nevieme predať. Keď ideme do zahraničia, veľa vecí vnímame inak. To, čo by sme u nás nestrpeli, inde tolerujeme a pod..
Na každej hotelovej izbe máte dotazník spokojnosti pre hostí. Prečo je pre vás taká dôležitá spätná väzba a je niečo, čo ste v rezorte zaviedli práve na základe dotazníka spokojnosti?
Dotazníky, ako aj hodnotenia na portáloch, sú náš “mystery shopping” . Veľakrát nás upozorní na niečo, čo ako domáci nevnímame, či už pozitívne alebo aj negatívne. Veľakrát sme zaviedli alebo inovovali veci na podnet našich klientov. Napríklad zvýšenie rýchlosti dátových služieb, soľničky, vybavenie fittnessu alebo výmena televízorov. Ak sa v dotazníku vyskytne konkrétne meno, s dotknutým kolegom, ktorý niečo nezvládol, máme pohovor.
Lucia Tomečková