Trend týždňa: Slovné hry

Trend týždňa: Slovné hry
Dámska jazda

Móda je jednou z najvýraznejších foriem vyjadrenia. Túto sezónu však svoje posolstvo do sveta môžete šíriť štýlovejšie než inokedy – dizajnéri sa pohrali s písmenkami a preniesli ich na tričká, mikiny i doplnky.

Christian Dior - jar a leto 2014
Christian Dior

Heslá, slogany, logá či myšlienky nepatria túto jar len na steny starých domov či do opustených podchodov. Vďaka návrhárom ako Marc Jacobs, Alexander Wang či Raf Simons dostali svoje miesto i v luxusnej móde.

Postupne tak uvoľnili miesto čoraz komerčnejšiemu trendu značiek a log, ktoré sa objavili v módnych kolekciách na jeseň a zimu 2014/2015.

Písmenká od hlavy po päty nie sú tým najelegantnejším využitím nového trendu. O jednoduchosti či nude však v poslednej kolekcii Marca Jacobsa pre francúzsky módny dom Louis Vuitton nemohla byť reč. Svoju nezabudnuteľnú „labutiu pieseň“ v legendárnej značke odel Jacobs do dramatickej čiernej farby a niekoľko modelov posial heslami Louis Vuitton.

Logá od hlavy až po päty vo svojej kolekcii použila aj americká značka DKNY. Jej jarná kolekcia sa oproti Louis Vuittonu niesla v športovejšom duchu a štyri známe písmená v čierno-bielej kombinácii zdobili mikiny, tepláky či plášte.

Alexander Wang - jar a leto 2014
SITA/AP

Iný prístup zvolila značka Ashish, ktorá sa spojila so značkou Coca Cola a jej ikonickými logami ozdobila svoje flitrované tričká. Na mólo tak priniesla prvky globálnej masovej kultúry v spojení s kvalitným vypracovaním. V jej šľapajach v jesenných kolekciách pokračoval i francúzsky Chanel či talianske Moschino, ktoré na svoje oblečenie použilo logo fastfoodu McDonald’s.

Jemnejšou a elegantnejšou možnosťou je použitie zaujímavého odkazu na tričku, svetri alebo napríklad rukáve.

Jeremy Scott použil slogany na žiarivých farebných topoch, podobne ako značka Sister by Sibling, ktorá zas využila jemnejšie pastelové odtiene na jednoduchých tričkách s dlhým rukávom.

Módny dom Christian Dior priniesol svoje heslá a svedectvá v najelegantnejšej a najnenápadnejšej forme na svojich šatách.

Značka Kenzo vzala trendové nápisy ešte o niečo ďalej a svojím svedectvám na modrom tope dala ekologický význam, keď upozornila na problémy Zeme spôsobené globálnym otepľovaním. Christopher Kane zas vo svojej kolekcii použil na tričkách a mikinách jemnejšie heslá odkazujúce na kvety.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom