Delikátne 12-vrstvové menu, v ktorom každá vrstva predstavuje nový chod, kritizuje veľké spoločnosti, ktoré pod klamlivou akciou v skutočnosti predávajú menej za viac.
Študent dizajnu Chris Godfrey vytvoril zaujímavé 12-chodové menu z chutných potravín, aké sa servírujú len v luxusných reštauráciách či v kráľovských rodinách. Jedlo však nepodáva na strieborných podnosoch – namiesto toho ho uzavrel do jedinej obyčajnej plechovky. Svojím činom chce otvorene kritizovať konzumnú spoločnosť ako i politiku veľkých korporácií.
[captionid=“attachment_54329″align=“alignright“width=“640″]www.metro.co.uk[/caption]Menu v plechovke dostalo názov All in One (Všetko v jednom) a okrem iného obsahuje aj výber miestnych syrov, ravioli s ricottou, francúzsku cibuľovú polievku s čerstvým tymiánom, delikátne bravčové mäso kobe z Japonska s pečenými jahodami, platézu na masle v kokosovej palacinke či latté s lieskovými orieškami.
Každá vrstva v plechovke predstavuje samostatné jedlo. „Je to súčasť mojej dizertačnej práce. Urobil som výskum o ochrane práv spotrebiteľov a o tom, ako fungujú veľké podniky a ako sa snažia produkty zmenšovať. Jedlo potom stráca svoju poctivosť a všetko to, čím má byť,“ uviedol Godfrey.
„Pri každom výlete do mesta vás bombardujú chytáky, na ktorých chcú podniky zarobiť – zmenšia obsah, no pritom sa tvária, akoby predávali niečo, čo má ešte o 50% navyše,“ hnevá sa študent.
Na svoju „delikatesu“ by však autor v prípade hladu radšej nesiahal. „Pri jedle sa vždy len rozčúlim,“ dodal so smiechom.
www.telegraph.co.uk