Značka čokolád Milka tohto roku oslavuje svoje 120. narodeniny a využíva túto príležitosť na rozdávanie darčekov. Aj keď je sama oslávencom, svojich fanúšikov odmení každý týždeň počas apríla a mája čiastkou 1200 eur, za ktorú si výhercovia môžu splniť svoje vlastné želania. Pri príležitosti tohto jubilea Milka pripomína dôležité momenty svojej histórie. Ako vznikol jej názov a kde sa na obale vzala fialová kravička?
Narodeniny Milky pripadajú na 24. apríla, kedy bola značka registrovaná v Nemecku. V rámci osláv tohtoročného jubilea sa môžu slovenskí fanúšikovia tejto čokolády zapojiť do súťaže o štedré finančné výhry. Stačí kúpiť akýkoľvek Milka produkt a nahrať účtenku z nákupu na www.milka.sk. Každý týždeň sa žrebuje výherca čiastky 1200 eur, za ktorú si víťazi môžu splniť svoje želania a sny. Súťaž prebieha od 12. apríla do 30. mája.
Stodvadsiate narodeniny sú aj ideálnou príležitosťou ohliadnuť sa spätne na najvýznamnejšie míľniky tejto značky čokolád. Vedeli ste, že názov Milka vznikol kombináciou dvoch nemeckých slov? Konkrétne slova „Milch“ a „Kakao“, teda spojením mlieka a kakaa, čo odkazuje na zloženie čokolád. Tie sú vyrábané z lahodného alpského mlieka a kakaa, ktoré je produkované prostredníctvom udržateľného programu Cocoa Life.
Od prvej tabličky k širokej ponuke čokoládových dobrôt
Za zakladateľa Milky je považovaný Švajčiar Philippe Suchard, ktorý si v roku 1826 otvoril továreň na výrobu čokolády. Keď v roku 1901 začala továreň vyrábať čokoládu pod značkou Milka, objavovalo sa meno majiteľa aj na jej obaloch. Pôvodne veľkým zlatým písmom v strede tabličky, neskôr túto dominantnú pozíciu získalo slovo Milka.
Úplne prvá tablička Milka čokolády bola predaná v roku 1901 v Nemecku. Od tej doby sa tieto čokolády, a ďalšie produkty zabalené v typicky fialovej lila farbe, postupne stali jednými z najpopulárnejších čokoládových pochúťok. Aktuálne si ich môžu kúpiť ľudia v 52 krajinách po celom svete a každý deň sa počas jedinej hodiny predá priemerne 150 000 kusov Milka produktov!
Na prvom papierovom obale fialovej farby z roku 1901 bol vyobrazený pastier s kravou v hornatej krajine. Krava je tak súčasťou značky od úplného začiatku. Súčasnú podobu, a predovšetkým úlohu v komunikácii Milky, však získala až neskôr. Fialová kravička sa tak, ako je známe dnes, po prvýkrát objavila v reklame v roku 1972. O rok neskôr sa už stala ústrednou postavou značky a objavila sa po prvýkrát aj v televízii.
Populárnu Milka kravičku už dávno nenájdeme len na tabličkových čokoládach. Prvé rozšírenie ponuky prišlo v roku 1926, kedy pribudli aj špeciálne vianočné a veľkonočné produkty. Od roku 1977 sa začali vyrábať tabličkové čokolády aj vo vyšších gramážach než dovtedajších 100 gramov. O desať rokov neskôr, v roku 1987, sa po prvýkrát objavili čokoládové pralinky v tvare srdca. Tieto bonboniéry, ktoré sa dnes tešia obľube napríklad na Valentína, doplnili postupne aj ďalšie tvary určené na špeciálne príležitosti.
Keď sa pozrieme do nedávnej minulosti, zistíme, že v roku 2007 sa rozrástla ponuka produktov o kategóriu sušienok a jemného pečiva v kombinácii s najjemnejšou Milka čokoládou. V ďalších rokoch sa portfólio Milky každoročne rozrastalo o ďalšie a ďalšie novinky. V roku 2010 sa tak napríklad po prvýkrát objavili Milka Choco Wafer, oblátky s kakaovou náplňou preliate čokoládou. Že vám niečo pripomínajú? Nie je tajomstvom, že inšpiráciou im bola populárna česká Fidorka!
Do súťaže o balíček dobrôt sa zapojíte tak, že odošlete formulár nižšie, v ktorom odpoviete na nasledujúcu súťažnú otázku: Ktorý produkt Milka je váš obľúbený?
Emília Rajtkovičová