DJ/PR Sedemdesiat rokov pre niekoho znamená úbytok síl a spomalenie, iný je v tomto veku v plnom rozmachu a odvážne hľadí na nové výzvy. Platí to rovnako o ľuďoch, ako aj o firmách. Sedemdesiate výročie práve teraz oslavuje najznámejší obchod s kávou, v ktorom nedostanete iba kávu, ale tiež inšpiráciu. Stačí sa len začítať do príbehu jeho zakladateľa Maxa Herza, ktorý po 25 rokoch v povolaní snov zistil, že po jeho práci už nie je dopyt.
Kde bolo, tam bolo, žil kedysi dávno v Hamburgu muž menom Max Herz – a ten mal zvláštne povolanie. Ako 15-ročný odišiel zo školy a začal sa zaúčať v centre obchodu s kávou. Tam sa naučil rozlišovať rôzne druhy kávových zŕn, pražiť ich a vôbec, porozumieť umeniu tejto voňavej suroviny. Ako degustátor a kontrolór kvality mal v popise práce jedinú vec – testovať kávu, ktorá do jedného z hlavných európskych prístavov prúdila z celého sveta. Pričuchnúť, pováľať na jazyku, vypľuť, ohodnotiť… No tomuto povolaniu snov urobila škrt cez rozpočet druhá svetová vojna.
Len si to predstavte. Máte 40 rokov, živíte rodinu a mesto okolo ešte tlie. Celý doterajší život ste sa venovali jemnému umeniu, po ktorom zrazu vôbec nie je dopyt – umeniu chutí a vôní. Zostáva vám len rekvalifikovať sa na robotníka alebo… začať podnikať. Max Herz sa rozhodol, že to len tak nevzdá.
Hneď ako to bolo možné a povojnová situácia sa trochu upokojila, nahromadil všetky svoje znalosti a skúsenosti a pribral k sebe skúseného obchodníka Carla Thiling-Hiyryiana. V roku 1949 spolu zakladajú zásielkový obchod s kávou. Otvoriť si v rozbombardovanej a rozdelenej krajine obchod so superluxusným tovarom, navyše s obmedzenou trvanlivosťou… to už chce poriadnu porciu odvahy a sebadôvery. Spravte si svoju obľúbenú kávu Tchibo a prečítajte si, ako si s tým Max Herz poradil. Okrem pestrej palety zaujímavostí sa dozviete aj to, čo znamená názov tejto obľúbenej značky či aké auto ste si tu so šálkou kávy v ruke mohli v osemdesiatych rokoch kúpiť. Alebo kto je aktuálne tretím najväčším výrobcom biobavlny na svete.