Internetový obchod s módou ZOOT.sk v roku 2015 dosiahol tržby 1,6 mil. eur čo je 300% nárast oproti roku 2014. Podľa fashionreport.sk vzrástla v roku 2015 na Slovensku spontánna znalosť ZOOTu až o 50%. V roku 2016 plánuje ZOOT na Slovensku svoje tržby strojnásobiť. Zároveň sa chystá expandovať do ďalších krajín v Európe.
Biznis s módou má na Slovensku určite veľký potenciál. Zo svojho rodinného rozpočtu je priemerná slovenská rodina ochotná na oblečenie utratiť až 4%. V Čechách je to len 2,8%. Keď to pretavíme do eur v Česi minú za módu viac ako 2 miliardy eur. Pre porovnanie na Slovensku je to zhruba 1,6 miliardy eur, je to neporovnateľné z hľadiska toho, ako sa tieto dve krajiny líšia množstvom obyvateľov.
Objednaj a vyskúšaj
ZOOT.sk jej jedinečný online obchod s módou a to najmä vďaka svojmu hybridnému modelu. Zákazníci si síce objednávajú oblečenie na internete, ale objednaný tovar si môžu ešte pred zaplatením vyskúšať na Výdajni radosti. Tie fungujú ako klasický kamenný obchod. Sú tam kabínky, personál, ktorý vždy ochotne poradí pri výbere, poprípade pomôže s doobjednaním tej správnej veľkosti.
Preferovaný spôsob doručenia sú práve Výdajne radosti, na ktoré sa posiela 50% zo všetkých objednaných kusov oblečenia. Je to jasný signál toho, že jedinečný koncept Výdajní radosti funguje.
,,ZOOT.sk predstavuje jedinečný koncept, ktorý preklenul bariéru medzi e-shopom a kamenným obchodom. Vďaka Výdajniam radosti zákazník stráca obavy z nákupu online, pretože vie, že ak sa mu kúsok, ktorý si objednal nebude páčiť, nemusí zaň zaplatiť. Preto tento koncept naším zákazníkom dokonale vyhovuje. V tomto roku je našim cieľom otvoriť ďalšie tri Výdajne. K aktuálnym v Bratislave, Nitre a Žiline plánujeme obsadiť veľké regionálne mestá. Najbližšie pribudne jedna v Banskej Bystrici “, informuje Jana Kutlíková, country managerka pre ZOOT Slovensko.
Na vrátenie tovaru ponúka ZOOT.sk netradičnú lehotu až 90 dní a to bez udania dôvodu. Benefitom je aj doprava pre každého zadarmo“, dodáva J. Kutlíková.
Na Slovensku začínal ZOOT v kontajneri
Na Slovenský trh vstúpil ZOOT v auguste v roku 2014. Tento pôvodne český startup obsadil jeden z kontajnerov na Šafárikovom námestí, kde otvoril svoj prvý POP-UP. Prvá výdajňa sa otvorila v tom istom roku v novembri na Karadžičovej ulici.
Prvý rok navštívilo stránku 77 600 ľudí a nakúpilo na ZOOTe 4 800 zákazníkov. V roku 2015 to bolo 27 000. Cieľom ZOOTu na Slovensku je rovnako ako aj v Čechách, stať sa lídrom v oblasti predaja módy online v rámci CEE regiónu.
,, Najväčší nárast dosiahol ZOOT na Slovensku v druhej polovici roku 2015 po tom, ako sme oficiálne vstúpili na slovenský trh a začali so zákazníkmi komunikovať po slovensky a spustili historicky prvú regionálnu kampaň“, ozrejmuje J. Kutlíková.
Móda musí baviť
Na ZOOT.sk nájdete okolo 300 značiek. V minulom roku sa najlepšie darilo vlastnej privátnej značke- ZOOT Originál. Z celkového objemu predaných kusov tvoril predaj tejto značky až 10%.
Značka ZOOT Originál vznikla za pochodu a je priestorom pre kreatívne vyžitie zamestnancov ZOOTu. Veľký úspech má aj ďalší vlastný brand ZOOTu – OJJU vyrábaná v Španielsku a Taliansku. Na jar 2016 plánuje spoločnosť nadviazať s celkom novou, ako inak, vlastnou značkou.
Rok 2015 bol aj v tomto smere zlomový. ZOOT získal do svojho portfólia veľké globálne značky, ktoré sa doposiaľ dali kúpiť jedine v ich vlastných kamenných obchodoch. Ide napríklad o Dorothy Perkins, New Look a pod.