Preferencie Slovákov pri online nákupoch módy skúma aktuálny prieskum módneho vyhľadávača GLAMI

Ilustracne foto_kolaz_zdroj unsplash.png
Foto: Unsplash

Online nákupy boli dlhodobo jednou z obľúbených a pohodlných foriem ako si zakúpiť rôzne módne kúsky a osviežiť svoj šatník. V súčasnej dobe lockdownov a rôznych opatrení záujem o tieto služby enormne rastie.  Módny vyhľadávač GLAMI, expert v segmente módnej e-commerce, pravidelne mapuje zmeny nákupného správania zákazníkov a prichádza so zaujímavý štatistikami získané z vlastného prieskumu Fashion (Re)search. Zisťoval, aké sú nákupné preferencie Slovákov v rámci platieb online nákupov, taktiež akým spôsobom najčastejšie riešia vrátenie tovaru, ale aj za aké služby sú ochotní si priplatiť.

Platba kartou online alebo na dobierku, Slováci preferujú oboje

Nový prieskum GLAMI Fashion (Re)search sa venoval rôznym témam, medzi ktorými nechýbali ani preferované spôsoby Slovákov pri objednávaní tovaru cez internet. Výsledky potvrdzujú, že dobierku uprednostňuje 50,2 % Slovákov, zvyšných 35,2 % zvolí online platbu a 14,6 % sa rozhoduje podľa situácie. V prípade platby kartou je dôvod jasný, 50,4 % Slovákom sa páči, že nemusia mať v domácnosti pri sebe hotovosť. Medzi ďalšie zaujímavé odpovede sa zaradil aj faktor samotného pohodlia alebo možnosť nechať balíček bez problémov na recepcii alebo v kancelárii. Dobierka má však taktiež svoje plusy. Až 57,7 % respondentov uprednostňuje tento spôsob najmä vtedy, ak s obchodom ešte nemajú skúsenosti, alebo nemajú pri sebe platobnú kartu. Tretina ako dôvod uvádza nedôveru voči platbám online. Medzi ďalšie dôvody patria aj lenivosť vypisovať údaje karty, nedostatok finančných prostriedkov na karte alebo celková preferencia platby v hotovosti. Viac ako 85 % respondentov balík na dobierku neodmietne.

Prieskum glami_fashion research_graf 1_zdroj glami.png
Foto: GLAMI
Prieskum glami_fashion research_graf 2_zdroj glami.png
Foto: GLAMI

Online bezpečnosť neberú Slováci na ľahkú váhu

Online prostredie je práve pri platbách cez internet diskutovanou témou. Na otázku, či si platobnú kartu ukladajú v účte obchodu alebo v internetovom prehliadači, odpovedalo 68,1 % negatívne. Zvyšné percentá opýtaných tak robia iba v prípade, že ide o overený obchod alebo z dôvodu pohodlia.

Doručenie priamo domov, ale aj príplatok za vyskúšanie

Vyhľadávanými pozitívami nákupov cez internet je nielen ľahký spôsob nakupovania, ale predovšetkým pohodlné a bezproblémové doručenie obľúbených kúskov na konkrétnu adresu. Skoro 75 % opýtaných využíva doručenie priamo až domov. Avšak svojich fanúšikov si našlo aj vyzdvihnutie v obchode alebo v zásielkovni (20,3 %). Postoj Slovákov k vráteniu tovaru už nie je taký entuziastický. Skoro štvrtina tvrdí, že zásielku nevracia. Ďalších 36,6 % na vrátenie využíva kuriérske služby bez uvedenia konkrétneho času.

Slováci sú však ochotní si za extra služby aj priplatiť. Tou najvyhľadávanejšou je možnosť vyskúšať si vybraný tovar buď doma alebo na predajni predtým ako padne finálne rozhodnutie o kúpe (25,1 %). V tesnom závese preferencií je aj dodanie tovaru v ten istý deň (23,7 %).

Informačný servis

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom