Internet je v dnešnej dobe dôležitým zdrojom informácií. Často však nepravdivým. Existuje vôbec webová stránka, ktorej sa dá plne dôverovať, ak hľadáte odbornú pomoc? Zistili sme za vás.
Určite to poznáte. Kvôli zaneprázdnenosti nestíhate navštevovať ambulancie lekárov a mnohokrát sa obraciate na dostupný zdroj informácií, ktorým je dnes internet. Dá sa mu však plne dôverovať? Možno mnohí z nás netušia, že aj na Slovensku existuje prvá internetová klinika Klik-Klinik, ktorá pomáha už druhý rok pacientom poradiť sa s odborníkmi a naštartovať liečenie svojej diagnózy z pohodlia domova. Na podrobnosti tohto projektu sme sa opýtali riaditeľa online kliniky, Andreja Blanárika.
Žena je tá, ktorá sa stará o zdravie celej rodiny. Máte štatistiky, kto vaše služby vyhľadáva viac, či muži alebo ženy?
Áno, aj Klik-Klinik môže potvrdiť, že vyšší záujem o službu majú ženy. V pomere 63:37 k mužom. Avšak, čo sa týka zrealizovaných konzultácií je to 53:47, takže takmer rovnako. Zrejme na konci vyhráva mužská šikovnosť pri používaní technológií. Zaujímavá je aj veková štruktúra, kde sa ukazuje, že aj starší ľudia nemajú problém používať počítačové technológie. 16% používateľov má >50 rokov. Najstarší užívateľ s realizovanou konzultáciou má 78 rokov. Výborné, nie?
S mnohými chorobami sa hanbíme ísť osobne za lekárom. Sme na internete, čo sa týka odhalenia chorôb slobodnejší?
Samozrejme, písať o probléme je niekedy jednoduchšie. Niekedy sa zase o ňom ľahšie hovorí. Čo je však dôležitejšie je, že naša služba je skôr o dostupnosti. Pýtať sa môžete, kedy potrebujete. Žiadne cestovanie, objednávanie sa u lekára, zháňanie odborníkov alebo nebodaj známostí.
Môže sa na svoje telo a zdravie pýtať aj mladá slečna alebo samotné dieťa?
Keďže prichádza k uzavretiu zmluvy, zmluvné podmienky vyžadujú potvrdiť vek 18 rokov. Za maloletých sa môže pýtať zástupca. Nie je však problém diskutovať aj pre niekoho iného.
Ako rýchlo sa človek dočká svojej odpovede? Môže ju „reklamovať“?
Rýchlosť odpovede garantuje samotný odborník. Každý si určuje rýchlosť akou môže reagovať podľa svojich pracovných možností. Je to od 1-7 dni. Naša reálna skúsenosť je však taká, že väčšina odpovedí je nasledujúci deň, a to dokonca aj cez víkendy. Samozrejme, rýchlosť odpovede závisí od zložitosti otázky, ktorá je zadaná. Systém umožňuje aj zasielanie doplňujúcich otázok zo strany odborníka, ale aj užívateľa, takže komunikuje sa aj niekoľko dní. Odpoveď je možné reklamovať. To je jedna z výhod nášho systému. Myslím si, že náš reklamačný systém predčí všetky možnosti štandardného systému poskytovaného v zdravotnej starostlivosti.
Prevádzkujete známy zdravotný portál, s množstvom denných diskutérov. Nebije sa tak trochu komunita diskutujúcich medzi sebou a rady od profesionálov, ktoré ponúkate online?
Určite sa nebijú. Práveže naopak. Náš portál najprv vznikol len ako informačné médium o chorobách a ich liečení. Následne po niekoľkých rokoch pribudlo diskusné fórum na výmenu názorov medzi laikmi. A klik-klinik je už len automatické pokračovanie, keď samoštúdium a diskusia nestačia a človek chce odpoveď na svoju otázku od odborníka. Takže práve naopak. Ľudia si u nás nájdu to, čo potrebujú. Chceme ísť ešte ďalej. Internet toho umožňuje oveľa viac.
Zdroj: Klik-klinik