Ako to všetko naša hviezdna sopranistka stíha? Doma sa točí okolo synčekov Jonáška (2) a niekoľkomesačného Lukáška, pritom naďalej spieva v opere i koncertuje. A ešte si trúfa na ďalšieho chlapa…
Jej životný partner Matej Drlička však môže naďalej pokojne spávať. Nový vzťah Adriany Kučerovej vzniká len na pódiu – s mexickým tenoristom Javierom Camarenom, ktorý si ju vybral ako partnerku na svoj bratislavský koncert. Určite ho zaujala aj svojou ženskou krásou, no rozhodujúcim pre jeho výber bol jej nádherný hlas.
Po krátkom čase je to ďalší veľký tenorista po boku Adriany Kučerovej. Nedávno si totiž vo Viedenskej štátnej opere zaspievala s tenorovou megastar Juanom Diegom Flórezom v Donizettiho Nápoji lásky. Život chce, aby teraz podporila jeho azda najväčšieho rivala Javiera Camarenu. Tak trochu iróniou osudu je, že mexický tenorista sa preslávil, práve keď zaskočil za chorého Flóreza.
Bolo to v apríli 2014, keď v Metropolitnej opere v New Yorku v Rossiniho Popoluške po búrlivých ováciách Javier Camarena zopakoval áriu Si retrovarla io giuro, ktorú si často dávajú tenoristi škrtať, lebo ju neuspievajú. Jedným z mála, ktorí to dokážu, a ešte k tomu s obrovskou ľahkosťou, je Juan Diego Flórez. Samozrejme, aj od zaskakujúceho Camarenu sa očakávalo, že áriu zvládne, ale že to urobí s takou bravúrou, že dostane publikum do extázy?! Po neutíchajúcich ováciách, keď publikum burácalo, až šalelo, nemal inú možnosť než kývnuť dirigentovi a zaspievať áriu odznova. « A new star was born ». Camarena sa cez noc stal v opernom svete veľkou témou.
Metropolitná opera sa totiž po celé desaťročia striktne držala pravidiel, podľa ktorých nebolo možné opakovať árie počas predstavenia. Prvý ich porušil v novodobej histórii Metropolitnej opery slávny Luciano Pavarotti v roku 1994 s áriou E lucevan le stelle (Puccini, Tosca), po ňom Juan Diego Flórez, ktorý pridával počas opery na najprestížnejšej scéne sveta dvakrát – v Donizettiho Dcére pluku slávnu áriu Ah! Mes amis, s 9 vysokými céčkami v roku 2008 a v Donizettiho Nápoji lásky s áriou Una furtiva lagrima v roku 2012.
Camarena sa teda zaradil medzi najväčších tenoristov. A nezostalo len pri pamätnom výkone v Metropolitnej opere. Camarena neskôr zopakoval rovnaký historický počin v madridskom Teatro Real prídavkom Ah! Mes amis v Donizettiho Dcére pluku. Je jediný tenorista v histórii oboch operných domov, v New Yorku a v Madride, ktorý zaspieval prídavky v dvoch po sebe idúcich predstaveniach.
Camarenov hviezdny príbeh stále pokračuje. Naostatok, lebo iste nie naposledy, sa mu to prihodilo v marci 2016 v Metropolitnej opere, keď pre ovácie obecenstva musel zopakovať áriu Ernesta (G. Donizetti, Dona Pasquale) E se fia che ad altro oggetto počas predstavenia, pričom vyspieval stratosferické vysoké D.
Zdá sa, že pri Camarenovi si budú divadlá musieť zvyknúť na prerušovanie opery opakovaniami… Publikum oceňuje isté držanie tónu, kovový lesk hlasu a prekvapivú ľahkosť spevu. Tieto atribúty vyniesli štyridsaťročného mexického tenoristu na popredné svetové operné scény.
Kde sa vzala nová hviezda, ktorá valcuje operné scény ?
Javier Camarena vyrástol vo Veracruz pri Mexickom zálive. Jeho otec pracoval v atómovej elektrárni, matka je šéfkuchárkou a robí kurzy varenia. Hudbu doma vždy milovali a počúvali všetko okrem klasiky. Tá prišla s Javierom.
Camarena mal krásny hlas. Ako teenager spieval v hudobnej skupine a ako spevák na svadbách. Až v devätnástich chcel študovať hudbu. Po troch rokoch štúdia s talianskym učiteľom Camarena konečne uvidel svoju prvú operu — na videu. Bolo to s Plácidom Domingom a Évou Marton v Metropolitnej opere, kde spievali Turandot od Pucciniho a zrazu bolo všetko jasné. Camarena vedel, že to chce robiť tiež.
V Bratislave vystúpi 11. apríla 2017 v koncertnej sieni Slovenskej filharmónie (v Redute). Adriana Kučerová bude jeho hosťom do duetov, no zaspieva aj samostatné árie. Repertoár Javiera Camarenu si vyžiadal, že príde s viacerými novinkami, ktoré zatiaľ vo svojom repertoári nemala. Na bratislavskom koncerte sa teda máme na čo tešiť.