Nakupujete cez internet? Na tieto 3 veci si dajte pozor

Nákupy, nakupovať cez internt, notebook, laptop, počítač, online nákupy

My ženy si rady čas od času spestríme šatník, botník či kozmetickú tašku nejakou drobnosťou. Ideálne je, ak kvôli tomu nemusíme vystrčiť ani päty z domu. Nakupovanie cez internet je v tomto prípade ideálny spôsob, ako uspokojiť naše chúťky – oblečenie, doplnky, kabelky, topánky či kozmetiku nakúpime zopár klikmi vo webovom prehliadači.

Pri nakupovaní cez internet však nemyslíme len sebecky na seba, ale aj na svojich blízkych – partnerov, kamarátky, rodinu, deti a známych. Práve v predvianočnom čase a zhone uprednostňujeme pohodlné objednávky cez internet a doručenie priamo domov, prípadne do práce. Nemusíme tak riešiť dlhé rady na pošte či pri pokladni v kamenných obchodoch. Čas od času nás však môže aj kuriér s balíčkom nepríjemne prekvapiť.

Skontrolujte obal

Balíček s objednávkou väčšinou túžobne očakávame do takej miery, že pri preberaní od kuriéra sa málokedy pozastavíme nad tým, či je aspoň vizuálne všetko v poriadku. Ak k tomu pridáme ešte slovenskú náturu ostýchať sa so sťažnosťami ohľadom doručeného tovaru, výsledkom je prebratie zásielky bez ohľadu na jej stav. Pritom kontrola zásielky pri jej preberaní je prvým stupňom, kedy máme právo tovar v kompromitujúcom obale odmietnuť. „V prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, či akéhokoľvek podozrenia, že by obsah zásielky mohol byť poškodený, odporúčame zásielku neprebrať. Prípadne, ak zákazník tovar potrebuje prevziať, treba riešiť priamo s vodičom prepravnej spoločnosti na mieste zápisom o škode, aby ste mali dôkaz, že ste prebrali zásielku, ktorej obal bol poškodený. V každom prípade však zákazník má nárok si obsah zásielky vizuálne skontrolovať a kuriér musí túto kontrolu pred prevzatím strpieť. Treba si uvedomiť, že preberanie zásielky zákazník podpisuje a tým preberá aj zodpovednosť za tovar. Odporúčame tiež urobiť si fotografiu poškodeného obalu pre prípadnú reklamáciu,“ radí Martin KötelešHej.sk.  Záznam o rozsahu poškodenia zásielky by mal okrem zákazníka podpísať aj zástupca prepravnej spoločnosti.

3 triky supermarketov, ako oklamať zákazníkov, dostali aj vás?

Rozbaľujte hneď, kontrolujte dôkladne

Ak váš balíček dorazil bez viditeľného vizuálneho poškodenia, nespoliehajte sa na mačku vo vreci. Nechať nerozbalený balík len tak sadať prachom, kým príde jeho chvíľa, nie je správnou voľbou. Aj keď obsah balíka nie je určený pre vás, prípadne ide o dopredu kupovaný dar, určite ho skontrolujte ešte v deň doručenia. „Ak zákazník zásielku prevezme, odporúčame ju ihneď skontrolovať a neodkladať to na neskôr. V prípade prevzatia poškodenej zásielky, ktorej obal nejavil známky poškodenia,  žiadame zákazníkov o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hodín od jej prevzatia. Naše reklamačné oddelenie následne zákazníkovi poradí a odporučí nasledujúci postup. Dôležité je tiež nevyhadzovať obal, ten môže slúžiť ako dôkaz,“ uvádza Martin KötelešHej.sk.

Informácie, pravidlá a odporúčania o postupe pri preberaní zásielky sú uvedené na stránkach každého seriózneho internetového obchodu. Pri prezeraní ponuky tovaru sa občas stane, že sa nám z toho výberu a možností zakrúti hlava a nenaštudujeme si všetky podmienky. Odmietnuť zásielku však máme možnosť bez ohľadu na to, či poznáme pravidlá e-shopu naspamäť, alebo ich len matne tušíme. Toto zákaznícke privilégium však nie je samozrejmosťou pre väčšinu ľudí. „S odmietnutím prevzatia zásielky sa podľa nám dostupných informácií stretávajú kuriéri zriedkavo. V závislosti od konkrétneho internetového obchodu a povahy tovaru môžeme hovoriť iba o 0,5% až 1,5% prípadoch z celkového počtu zásielok,“ uvádza Jozef Dvorský zo SAEC. Práve v takýchto situáciách by sme mali odhodiť zábrany bokom a nárokovať si na svoje práva.

Ako postupovať pri preberaní zásielky

  • Skontrolujte pri preberaní, či je poškodený obal zásielky. Ak nie, zásielku môžete pokojne prevziať.
  • V prípade poškodeného obalu zásielky a podozrenia, že tovar môže byť rovnako poškodený, zásielku radšej nepreberajte. Prípadne spíšte zápis o škode priamo s vodičom prepravnej spoločnosti a zásielku môžete prevziať.
  • Skontrolujte obsah zásielky aj v prípade nepoškodeného obalu pri preberaní, ak je tovar poškodený, zásielku nepreberajte
  • V každom prípade máte nárok na vizuálnu kontrolu obsahu zásielky. Ak je tovar poškodený, zásielku jednoducho neprevezmite.
  • Ak zistíte neskôr, že objednaný tovar je poškodený (najmä pri elektronike), kontaktujte bezodkladne – najneskôr však do 24 hodín reklamačné oddelenie e-shopu.
  • Ak zásielku prevezmete a tovar nebude mechanicky poškodený, no napriek tomu sa prejaví chyba či nefunkčnosť, môžete ho reklamovať u predajcu klasickým spôsobom.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom