Prípravy na druhý ročník prestížneho Bratislava Fashion Weekendu odštartovali diskusiou, na ktorej sa stretli zaujímavé osobnosti slovenskej módnej scény. Módny víkend, na ktorom sa predstavia renomovaní slovenskí dizajnéri a módne značky, sa tento rok bude konať 3. – 6. októbra.
BRATISLAVA 22. marca (SITA) – Hlavnou osobnosťou prvého zo sérii podujatí Bratislava Fashion Talk bola módna návrhárka a pedagogička Katarína Rimarčíková. Dizajnérka, ktorej meno nie je na Slovensku veľmi známe, pôsobí v módnych metropolách – Londýne a Paríži, kde pracovala pre módne domy Alexander McQueen, Stella McCartney či Tom Ford.
Katarína Rimarčíková v Bratislave rozprávala o tom, ako módny biznis funguje po celom svete, o móde, ktorá je pre všetkých i o výzvach pre módny priemysel, ktoré ho čakajú v budúcnosti. Prostredníctvom vlastných bohatých skúseností porovnala dve zo štyroch najväčších módnych centier sveta.
Londýn je podľa úspešnej dizajnérky plný energie, rozmanitých kultúr a v porovnaní s Parížom má veľmi rýchle tempo. Paríž je na druhej strane pre módu akýmsi umeleckým útočiskom, je v ňom množstvo historických vplyvov, zároveň je však plný kontrastov. „V Paríži je zastúpené absolútne celé spektrum módneho priemyslu,“ uviedla Rimarčíková. Vedľa slávnych couturierov predávajú svoje lacné napodobeniny čínski predajcovia. „Veľa z vás by bolo šokovaných, keby to videlo,“ tvrdí úspešná dizajnérka o ázijských štvrtiach, kde sa dá nájsť tá najhoršia masová produkcia nekvalitnej módy vedľa najprestížnejších módnych domov.
Rimarčíková okrem vlastnej módnej značky pôsobí aj na prestížnej London College of Fashion Art and Design, kde spolupracuje s mladými talentovanými návrhármi a pomáha im realizovať ich vízie. Katarína však aktívne podporuje i slovenských talentovaných tvorcov.
„Práce slovenských návrhárov, ktoré som doteraz mala možnosť vidieť, ma veľmi príjemne prekvapili. Aj preto ma teší, že môžem byť súčasťou takého výnimočného projektu, ako je Bratislava Fashion Weekend, ktorý dáva lokálnym návrhárom možnosť dokázať, že tvoria kvalitný dizajn na profesionálnej úrovni,“ uviedla Rimarčíková.
Slovenskú módnu scénu na prvej zo sérií Bratislava Fashion Talk reprezentovala mladá talentovaná návrhárka Lenka Sršňová, ktorá je známa svojou hravou a farebnou módou pre mladých. Sympatická dizajnérka predstavila svoju značku a ponúkla pohľad „z druhej strany“ na to, ako slovenský módny biznis funguje, s akými problémami sa pri svojej práci stretáva a ponúkla svoju víziu o tom, ako dostať kvalitný dizajn do ulíc.
Slovenský módny biznis však netvoria len samotní dizajnéri. Okrem kreatívnych tvorcov sú to aj ľudia, bez ktorých by móda ani zďaleka nebola taká atraktívna. Pohľad spred objektívu či z prehliadkového móla ponúkli prítomným majiteľ modelingovej agentúry EXIT Andrej Taraba s modelkou Dominikou. Odborník z modelingovej oblasti hovoril o vývoji i súčasnosti modelingu na Slovensku i o tom, ako uspieť v zahraničí.
Bratislava Fashion Weekend mal svoju premiéru minulý rok, keď v septembri prilákal na námestie pri nákupnom centre Eurovea vyše 7000 návštevníkov. S autorskými kolekciami sa v Bratislave predstavilo sedem slovenských návrhárov, dvaja českí tvorcovia i Ateliér odevného dizajnu VŠVU v Bratislave pod vedením doc. Júlie Sabovej. Tento rok k módnym prehliadkam pribudne i predajný showroom, ktorý by mal slovenský dizajn opäť dostať bližšie k verejnosti.
„Naším cieľom je čo najviac sa priblížiť štandardu svetových fashion weekov, ale zároveň chceme, aby táto jedinečná show zostala prístupná širokej verejnosti. A keďže Slováci, a najmä Slovenky, majú pre módu mimoriadny cit, urobíme všetko preto, aby sme tento rok priniesli ešte atraktívnejší program a hostí,“ vyjadrila sa riaditeľka projektu a šéfka organizujúcej agentúry STARS COMMUNICATION, Janina Šlemínová.