Na parížskom týždni módy, ktorý sa skončil iba pred pár dňami, predviedla svoju kolekciu aj znovuzrodená značka Nehera. Jej korene siahajú ešte do čias Československa.
Podnetom pri tvorbe kolekcie na jar/leto 2015 s nádychom modernej avantgardy bol nepopísaný štít. Kreatívny tím pod vedením Samuela Dríru sa inšpiroval modelkou Josie Borain, jej bielymi košeľovými šatami a tiež nemeckou tanečnicou Pinou Bausch.
Základom pre jednotlivé modely bolo sako a jeho čistá podstata a forma. Všetko ostatné pridávali a budovali postupne, podobne ako je to pri tvorbe architektonického plánu. Z materiálov dominovala štruktúrovaná bavlna, vypratý popelín, textúrované nefarbené plátno či prešívaný ľan.
Tón kolekcie bol zasadený do tenzie medzi disciplínou a romancou. Kolekcia bola štúdiom detailu a prirodzenej príťažlivosti. Použité materiály odrážali myšlienku krehkosti v spojení s jednoduchosťou.
Značka Nehera podáva jedinečný pohľad na modernú eleganciu. Vychádza pritom zo svojho historického dedičstva. Pracuje s čistými líniami a zemitými farebnými odtieňmi. Je odvážna a inšpiratívna. Minimalizmus a čistota modelov v podaní Nehery v sebe ukrýva čosi lákavé. Ponúka istú otvorenosť a nahotu, a pritom si zachováva svoju identitu.
Znovuzrodená Nehera je na módnej scéne ešte len krátko, toto je jej druhá kolekcia. Samotná prehliadka sa konala v svetovej metropole módy, Paríži, kde si už stihla získať uznanie odbornej i laickej verejnosti. U nás si meno ešte len buduje, jedno je však isté: i keď možno neosloví každého, na slovenskú módnu scénu už teraz priniesla niečo unikátne.
Jan Nehera (1899-1958), vyučený zámočník a biznismen z Prostějova, založil v roku 1923 odevnú firmu, ktorá postupne nadobudla renomé po celom svete. K úspechu mu dopomohla vysoká úroveň služieb, na ktorej si potrpel. Zákazníkom ponúkal široký sortiment tovaru – odev, doplnky, vrátane topánok, neskôr dokonca aj vlastné modely oblekov. Nehera si osvojil obchodnú stratégiu Tomáša Baťu a vybudoval sieť vlastných predajní. V roku 1938 mal po Československu viac než 130 obchodov s takmer 1000 zamestnancami. Jeho reklamný slogan „Nehera šije šaty dobre“ bol známy v celej republike.
Vďaka Janovi Neherovi sa na Slovensku začala písať história odevnej výroby. Po druhej svetovej vojne však značka zanikla a ožila až v roku 2013 pod vedením nového kreatívneho tímu. Na jeho čele stojí od júla tothto roka Samuel Dríra, ktorý v minulosti spolupracoval so značkami ako Hugo Boss, the Row a Hermès.
Príspevok napísala módna konzultantka Barbora Dudinská pôsobiaca v Toronte, pôvodom Slovenka, čitateľom portálu Dámska jazda.sk prostredníctvom reportáží približuje najvýznamnejšie spoločenské podujatia vo svete súvisiace s módou a módnymi trendmi. Aktuálne novinky zo sveta módy prináša aj na jej oficiálnej webovej stránke www.barboradudinska.com.