Ľudia vo veku 12 – 26 rokov považujú toto médium zároveň aj za najinformatívnejšie a najzábavnejšie.
Sedemdesiattri percent ľudí vo veku od 12 do 26 rokov považuje internet za najinformatívnejšie médium. Vyplýva to z výsledkov štúdie Millennials+, ktorú uskutočnila agentúra TNS Slovakia na vzorke 1 500 ľudí v spomínanej vekovej kategórii. Šesťdesiatdva percent respondentov zároveň označilo internet za najzábavnejší a 34 percent mladých si myslí, že je tiež najdôveryhodnejším zo všetkých médií.
Tu už však rozdiel medzi internetom a ostatnými médiami nie je až taký priepastný. Mládež si totiž uvedomuje, že dôveryhodnosť internetu nie je vždy stopercentná. Z ostatných médií konkuruje internetu predovšetkým televízia. Tá porazila internet vo svete reklám. Televízne reklamy sú podľa 56 percent respondentov rozhodne pútavejšie a priťahujú oveľa väčšiu pozornosť. K online reklamám sa naopak prikláňa len 32 percent respondentov.
V oblasti konzumácie jednotlivých médií si svoje miesto u mladých ľudí našla najmä televízia. Obľúbené televízne seriály a relácie zvykne pravidelne sledovať 76 percent z nich. Priemerne dokážu stráviť pri televízii dve hodiny denne. Najmenej sledujú televízne programy vysokoškoláci.
Takmer všetci si však radi spríjemňujú voľný čas počúvaním hudby, pričom uprednostňujú skôr vlastný výber skladieb. Rádio počúvajú predovšetkým cestou do školy či do práce. Najviac počúvajú rádio 20- až 26-roční pracujúci, najmenej vysokoškoláci a tínedžeri. V priemere počúvajú mladí ľudia rádio 89 minút denne.
Z prieskumu tiež vyplýva, že občas siahnu aj po tlačených médiách. Len 16 percent priznalo, že nečíta žiadne časopisy a necelá tretina nečíta žiadne noviny. Zvyšok mládeže venuje čítaniu priemerne 24 minút denne, s obľubou vyhľadávajú najmä bulvárne informácie.
Informácie agentúre SITA poskytla Vladimíra Bunčáková z agentúry TNS Slovakia.