Obe svetoznáme značky novinku oznámili v utorok.
Michael Kors kupuje Jimmyho Choo za 896 miliónov libier (1,2 miliardy dolárov). Podľa dohody každý akcionár značky high-end obuvi obdrží 2,30 dolárov (3 doláre) na akciu v hotovosti, uvádza sa v správe WWD.
Akvizícia je odpoveďou na pokles tržieb značiek v uplynulom štvrťroku, pretože nákupy v nákupných centrách „prudko klesli“, píše The New York Times . Hoci e-commerce stránky, lacné módne značky a dokonca aj luxusné módne domy ako Gucci naďalej prosperujú, značky v „prístupnom luxusnom trhu“, ako napríklad Kors, bojujú. Dohoda s Jimmy Choom prichádza dva mesiace po tom, čo Coach urobil podobný krok s nákupom Kate Spade za 2,4 miliardy dolárov.
Jimmy Choo je známy svojimi oblými stilettami a lesklými topánkami či krištáľovo zdobenými vzormi, zatiaľ čo druhá značka inklinuje ku koženým materiálom.
Napriek tomu si Kors myslí, že sa k sebe dobre hodia. Spoločnosť WWD uviedla, že plánuje začleniť „skúsenosti, infraštruktúru a schopnosti, ktoré vyvinula v priebehu svojho celosvetového rastu ako luxusnej módnej značky na podporu rastu spoločnosti Jimmy Choo prostredníctvom otvárania maloobchodných predajní a ďalšieho rozvoja online nákupov„.
Jimmy Choo bude aj naďalej fungovať „ako funguje v súčasnosti“ s Pierre Denisom ako generálnym riaditeľom a Sandrou Choi ako tvorivou riaditeľkou, takže neočakávame žiadne veľké zmeny v spoločnosti. Kors plánuje pridanie „rozšíreného sortimentu“ produktov do vlastného repertoáru.