L’Oréal je jedinou spoločnosťou na svete, ktorej sa toto uznanie dostáva už po siedmykrát.
DJ/PR – Spoločnosť L’Oréal bola ocenená za svoje vedúce postavenie v oblasti firemnej transparentnosti a environmentálnej výkonnosti, za boj so zmenou klímy, za ochranu lesov a zabezpečenie vody, si zaistila miesto na každoročnom „A – zozname“ globálnej ekologickej neziskovej organizácie CDP.
Na základe údajov hlásených prostredníctvom dotazníkov CDP 2022 o zmene klímy, ochrany vodných zdrojov a lesov je L’Oréal jednou z iba 12 spoločností, ktoré dosiahli trojité „A“ – z takmer 15 000 hodnotených spoločností.
Každoročný proces zverejňovania informácií o životnom prostredí a bodovaní spoločnosti CDP je široko uznávaný ako zlatý štandard firemnej environmentálnej transparentnosti. V roku 2022 viac ako 680 investorov s aktívami cez 130 biliónov USD a 280 hlavných kupujúcich s výdajmi na nákup vo výške 6,4 biliónov USD požiadalo spoločnosti, aby zverejnili údaje o dopadoch na životné prostredie, rizikách a príležitostiach prostredníctvom platformy CDP. Rekordných 18700 spoločností odpovedalo.
CDP používa k hodnoteniu týchto spoločností podrobnú a nezávislú metodológiu, ktorá prideľuje skóre od A do D – na základe komplexnosti zverejnenia, povedomia a riadenia environmentálnych rizík a predvedenie osvedčených postupov spojených s environmentálnym vodcovstvom, ako je nastavenie ambicióznych a zmysluplných cieľov. Tie spoločnosti, ktoré nezverejnia alebo neposkytnú dostatočné informácie, sú hodnotené známkou F.
Nicolas Hieronimus, CEO spoločnosti L’Oréal, k tomu uviedol: “Je nám veľkou cťou, že sme jedinou spoločnosťou, ktorá už siedmy rok v poradí získala hodnotenie CDP triple A. Toto je svedectvo dlhodobého záväzku spoločnosti L’Oréal a našej ambície, že naše aktivity budú do roku 2030 rešpektovať planetárne medze. Ako popredná kozmetická spoločnosť verím, že máme povinnosť ísť príkladom. Chceme využiť náš rozsah, aby sme sa stali katalyzátorom zmien a mobilizovali všetky časti nášho ekosystému k riešeniu naliehavých klimatických a ekologických výziev, ktorým všetci čelíme. Spoločnou prácou môžeme vytvárať krásu, ktorá hýbe svetom.“
Skupina L’Oréal si stanovila ambiciózne ciele do roku 2030 v rámci svojho programu L’Oréal pre budúcnosť. Tento program pokrýva tri piliere: transformácia spoločnosti, posilnenie nášho obchodného ekosystému a prispievanie k riešeniu problémov sveta.
Maxfield Wiss, výkonný riaditeľ CDP Europe, povedal: “CDP v tomto roku zverejnilo údaje o životnom prostredí takmer 20 000 spoločností, vrátane 70 % európskych spoločností podľa tržnej hodnoty. COP27 ukázala, že potreba transformačných zmien je kritickejšia než inokedy, pokiaľ máme obmedziť otepľovanie na 1,5 °C. Teší ma, že európske spoločnosti tvoria takmer polovicu všetkých spoločností na zozname A po celom svete, vrátane 15 s dvoma skóre A a 8 s trojitým hodnotením A za klimatické zmeny, lesy a vedúce postavenie v oblasti bezpečnosti vody. Musíme znížiť emisie na polovicu a odstrániť odlesňovanie do roku 2030 a zároveň dosiahnuť bezpečnosť vody v rovnakom časovom horizonte – bez prírody neexistuje cesta k 1,5 °C.
S prevratným novým nariadením EU o podávaní správ, CSRD, teraz odsúhlasenom, spoločnosti zo zoznamu A organizácie CDP ukazujú, že sú napred – prijímajú jasné opatrenia k zníženiu emisií a riešenia dopadov na životné prostredie v rámci svojich hodnotových reťazcov. Toto je typ environmentálnej transparentnosti a opatrení, ktoré potrebujeme v celej ekonomike, aby sme zabránili ekologickému kolapsu..“