„Miláčik, pôjdeme zajtra spolu na nákupy?“ Keď páni počujú z našich úst túto vetu, zrejme si myslíme, že nebudú vyskakovať od radosti. Často sa preto spoliehame radšej na naše kamarátky, ktoré nezabili pozitívnu náladu z nakupovania zúboženým pohľadom. Ak však napriek tomu máte radšej kritický pohľad vášho partnera, aby ste si mohli kúpiť presne to, čo sa páči jemu, nemusíte zúfať. S tým ich nakupovacím nadšením to totiž nevyzerá až tak zle, ako by ste si mysleli.
Viac ako jeden deň
Máme tu jeden zaujímavý prieskum. Tentoraz sa ho zúčastnilo 2000 respondentov, ktorých vek bol v rozmedzí 25 až 45 rokov. Jeho cieľom bolo zistiť, ako muži vnímajú nákupy s ich partnerkami a koľko času na nich približne strávia. Presne tam smerovala aj prvá otázka. Z pozorovaní a diskusií vedci zistili, že priemerný muž strávi v obchodoch so svojou ženou ročne až 26 hodín. Teda viac ako jeden deň musí obetovať tomu, aby sa pozerali na poletovanie priateľky medzi vešiakmi s oblečením a jeho následné skúšanie. Zároveň však dobrou správou je, že čoraz viac obchodov vytvára tzv. oddychovej zóny, kde môžu páni tvorstva zatiaľ relaxovať, aby neboli z tak veľkej straty času nervózny. V priemere si na gaučoch takto posedia okolo tridsať minút v každom jednom navštívenom obchode.
Pre polovicu to nie je otrava
No teraz by ste mali zbystriť pozornosť. Nie pre každého je to také donútenie, ako sa zdá. Až 46 percent opýtaných mužov totiž berie tento čas ako príjemnú zábavu a aj keď to navonok nepriznávajú, baví ich to. Zároveň sa však rovnaký počet hlási k tomu, že je to pre nich skôr nejaký spôsob obetovania. Ďalšia otázka smerovala k tomu, či považujú tento úkon za taký, ktorý má utužiť vzájomný vzťah. Takmer 70 percent opýtaných súhlasilo s týmto tvrdením. K tomu sa ešte ďalších 33 percent priznalo, že to je zároveň okrem noci jediný možný čas, ktorý trávia spolu, pretože inak sú obaja veľmi vyťažení. Do diskusie sa potom zapojili aj manažéri obchodov. Podľa ich slov je veľmi zaujímavé sledovať fakt, že mnoho mužov odchádza z obchodu s úsmevom na perách a sú z nakupovania rovnako nadšení ako my ženy. Otázkou však zostáva, či v nich len nezavládne spokojnosť z toho, že sme neminuli na oblečenie celú ich výplatu.
Na prvom mieste kontrolovanie výsledkov
Ešte malá exkurzia do mužského sveta. Zaujímalo by vás, čo vlastne robia muži počas minút, kedy si skúšame nové kúsky? Ak vás trápi prípadné pokukovanie po iných dámach, môžete si vydýchnuť. Na prvom mieste je pre nich totiž zisťovanie futbalových výsledkov prostredníctvom internetu v mobile. Hneď po ňom je to sledovanie sociálnych sietí, niektorí sa stíhajú aj občerstviť nejakou tou bagetou a minerálkou, na štvrtom mieste je telefonovanie s kamarátom a zvyšok len pokojne čaká a relaxuje.