Nakrúcanie filmov rodáčke z Los Angeles pomáha v osobnostnom vývoji.
Americká herečka, režisérka a producentka Jodie Foster prostredníctvom filmov, ktoré nakrúca, zisťuje kým je. Vyjadrila sa tak v rozhovore pre nedeľník The Observer s tým, že jej nakrúcanie pomáha pri osobnostnom vývoji. „Niektorí režiséri milujú žeriavy, počítačovo vytvorené snímky a šou. Ale to nie je dôvod, prečo ja robím filmy,“ skonštatovala 55-ročná rodáčka z Los Angeles. „Ja mám pocit, že robím filmy preto, že existujú veci, ktoré musím vypovedať, aby som prišla na to, kto som, aké je moje miesto na svete a ako sa vyvíjať ako osoba,“ vysvetlila a dodala, že niekedy zistí, čím je „posadnutá“ až keď daný film nakrúti.
Jodie Foster, vlastným menom Alicia Christian Foster, debutovala pred kamerou ako trojročná v reklame a neskôr sa predstavila vo viacerých televíznych seriáloch. Ako osemročná účinkovala v rodinnej dobrodružnej dráme Napoleon a Samantha (1972). Známa je tiež z kriminálnej drámy Taxikár (1976), ktorá jej v roku 1977 vyniesla prvú nomináciu na Oscara. Ceny americkej Akadémie filmových umení a vied získala za hlavné úlohy v snímkach Znásilnenie (1988) a Mlčanie jahniat (1991). V roku 1995 ju opäť nominovali za hlavnú úlohu v dráme Nell (1994). Okrem toho si zahrala aj v snímkach Alice tu už nebýva (1974), Bugsy Malone (1976), Tiene a hmla (1991), Návrat Sommersbyho (1993), Maverick (1994), Kontakt (1997), Anna a kráľ (1999), Škandál v katolíckej škole (2002), Príliš dlhé zásnuby (2004), Tajomný let (2005), Spojenec (2006), Niet návratu (2007), Carnage (2011) alebo Elysium (2013). Ako režisérka pracovala napríklad na filmoch Človiečik Tate (1991), Domov na sviatky (1995), Bobor (2011) a Hra peňazí (2016), pričom v prvom a treťom menovanom titule si aj zahrala.