Nový Ford Fiesta získalo cenu Celosvetové ženské auto roka 2013. Zaujímalo nás, či ocenenie skutočne zodpovedá požiadavkám žien. Požiadali sme preto výherkyňu PREMENY o otestovanie vozidla.
Víkend s „Fordkou“ je za mnou a bol nečakane super. Odskúšala som si ju poriadne a za dva dni som stihla spraviť viac ako 700 km. Nový Ford Fiesta kombinuje v sebe pekný štýlový vzhľad s najmodernejšou technológiou.
Mám pocit, že každá funkcia bola navrhnutá tak, aby mi umožnila maximálne pohodlie počas jazdy. Niekoľkokrát ocenený motor 1.0 EcoBoost kombinuje prekvapivý výkon s vynikajúcou spotrebou. Teda dámy, len 4,3 l na 100 km! Pokojne poviem, že Ford Fiesta je malinké 100 „koňové“ žihadlo z ktorého sa mi nechcelo vystúpiť – a nie kvôli tomu, že vonku je zima.
Autíčko sa ľahko ovláda – doslova jedným prstom. Ponúka príjemné vyhrievané sedadlá, automatické svetlá aj stierače. Vyhrievané čelné sklo zamedzuje tradičnému zahmlievaniu z vnútra a rýchlejšie topenie námrazy v zimnom období. Určite by mi to ušetrilo čas v rannom zhone. Dôraz spokojnosti smerujem na veľké spätné zrkadlá, ktoré mi umožnili výborný výhľad.
Interiér Fordu Fiesta
Mám pocit, že interiér navrhovali iba pre mňa. Príjemné opierky v predných dverách s ovládačmi elektrických okien a malou odkladacou skrinkou. Pekná je aj „prístrojovka“ a má šikovný multifunkčný volant, kde je všetko po ruke.
Má perfektný systém, tzv. Ford SYNC, ktorý umožňuje vybrať si skladbu z USB, MP3 prehrávača, alebo, zo svojho mobilného telefónu. Systém vám taktiež umožňuje telefonovať a prijímať hovory pomocou hlasového ovládania.
Okrem skvelej hudby naladenej podľa môjho „gusta“ mi príjemné prostredie počas jazdy zabezpečovala automatická klimatizácia.
Ford Fiesta má jednoducho ovládateľný tempomat. Je to systém, ktorý Vám zabezpečuje udržiavanie vami nastavenej požadovanej rýchlosti. Ocenila som to najmä na diaľnici, kedy som nemusela mať nohu na plynovom pedáli a ručička tachometra mi ukazovala stále rovnakú rýchlosť.
Exteriér ako stvorený na naše cesty
Cítiť, že podvozok je športovo upravený, oproti mojej Alfe ktorá trpí spolu so mnou pri každej jame na našich rozbitých cestách. Teda, podvozok Ford Fiesty je lahôdka, ani tvrdý ani mäkký.
Benzínový EcoBoost (motor, ktorý má nízku spotrebu a nízke emisie CO2) automat je super! Preháňala som ho poriadne a celkom zámerne – do kopcov, po diaľnici i na okresných cestách. Po stlačení plynu okamžite podradí a vystrelí – no nepreháňam, skoro tak svižne ako môj 150 „koňový“ taliansky 16-ventil.
A to bol pod kapotou ukrytý iba litrový motor, teda o polovicu menší od môjho. Fiesta napodiv dobre zvláda prudké brzdenie, ostré prejazdy zákrut a pritom vie byť elegantné, šikovné mestské autíčko. Poteší Vás aj možnosť výberu z 12 úžasných farieb karosérie.
Super ľahko sa s ňou parkuje aj otáča. Nuž a ako som bola doposiaľ skeptická voči automatickej prevodovke, po tomto víkende viem, že moje ďalšie auto môže byť pokojne automat. Ford Fiesta je ľahučké auto s výborným výkonným a zároveň úsporným motorom. Skvelá úspora paliva, neprekonateľné pohodlie a elegantný vzhľad interiéru určite zaručujú, že i bratislavské dopravné zápchy môžu byť pre všetky ženy pôžitkom.
Kto uvažuje o šikovnom autíčku, Ford Fiesta by som pokojne odporučila. Ford Fiesta si skutočne zaslúži titul – Women’s World Car of the Year 2013.