Američania vytvorili košeľu, ktorú netreba prať ani žehliť

Američania vytvorili košeľu, ktorú netreba prať ani žehliť
Wool and Prince

Revolučnú košeľu možno nosiť až 100 dní bez toho, aby ju bolo potrebné oprať či ožehliť. Aj po zašpinení, zapotení či pokrčení bude v krátkosti opäť suchá, čistá a voňavá ako z čistiarne.

Košeľa, ktorú netreba prať ani žehliť, je snom mnohých zaneprázdnených mužov. Vďaka Američanovi Macovi Bishopovi a jeho dvom pomocníkom Katie Elks a Mikeovi Majorovi sa nedávno zmenila na skutočnosť. Košeľa zo začínajúceho ateliéru Wool and Prince sa dá nosiť až 100 dní bez toho, že by ju bolo potrebné vložiť do práčky či naparovať žehličkou.

Pred šiestimi mesiacmi sa trojica priateľov z USA rozhodla vyrobiť odolnejšiu a praktickejšiu košeľu na gombíky, ktorá si zachová klasickú eleganciu, ale zároveň zjednoduší jej nositeľom zdĺhavú údržbu. Po dlhodobom výskume mladí Američania našli vhodný materiál, ktorý je odolnejší ako bavlna a prirodzene pôsobí proti tvorbe pachov a krčeniu, a to aj bez pridaných chemikálií. Výsledkom je špeciálna vlnená tkanina, ktorá je ľahká, priedušná, odolná voči roztrhaniu a zároveň jemná.

Pred tým, než svoj objav predstavili svetu, sa ho Mac Bishop rozhodol otestovať. Presne sto dní bez prestávky nosil košeľu z nového materiálu a na blogu zverejňoval svoj „košeľový denník“ s názvom 100 Day Challenge obohatený o fotografie. K žehličke ani k práčke sa košeľa pritom ani nepriblížila.

„Táto košeľa odolala skutočne všetkému, čomu čelila – či už to bol 8-kilometrový beh alebo 72-hodín non-stop nosenia počas besnenia hurikánu Sandy. Každý deň som sa ju snažil pokrčiť a zasmradiť, ale neúspešne,“ zhodnotil Bishop. „Pri behu a väčších záťažiach som mal obavy, že košeľa sa už „nespamätá“. Celá bola mokrá od potu, hlavne v oblastí podpazušia, na hrudi aj na golieri. Večer som ju zavesil, povedal malú modlitbičku a ráno som sa zobudil vedľa čistej košele – myslím to smrteľne vážne,“ dodal vynálezca.

Bishop sa však s výsledkami testu neuspokojil a poveril ďalších 15 záujemcov z celého sveta, aby košeľu podrobili podobnej výzve. „Zhúžval som košeľu do gule a hodil ju na dno batohu a behal tak po meste, aby som zistil, či ju môžem zničiť. Bezvýsledne – je skutočne pripravená na nosenie v každom okamihu,“ uviedol Aaron Flack, jeden z tých, ktorí košeľu testovali.

Po tom, ako sa testy ukázali byť úspešné, Američania zverejnili svoj nápad na webovej stránke Kickstarter, kde hľadali sponzorov na to, aby sa mohli pustiť do veľkovýroby. Ich produkt vzbudil začiatkom mája enormný záujem – hoci na naštartovanie potrebovali len 30-tisíc dolárov, v priebehu niekoľkých dní sa im podarilo získať vyše desaťnásobok, a tak môžu zmeniť svoj sen na realitu a experimentovať s farbami, strihom a veľkosťami.

Revolučné košele by mali byť dostupné už koncom tohto roka a vynálezcovia ich plánujú rozšíriť na medzinárodný trh.

www.kickstarter.com, www.news.com.au

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom