Jednoduchý nápad preniesť všetky vymoženosti, ktoré ponúkajú sociálne siete, k jedálenskému stolu s dobrým jedlom, zarába Američanom státisíce dolárov.
O tom, že láska prechádza cez žalúdok, nepochybuje takmer nikto. Nad dobrým jedlom však ľahko vznikajú aj nové priateľstvá, ktoré sa vo veľkých mestách často hľadajú len ťažko. Dvojica mladých Američanov preto prišla so šikovným nápadom, ako spojiť ľudí nad taniermi dobrého jedla a pritom aj zarobiť. Služba, ktorá funguje už dva roky, priniesla obchodníkom štedré ovocie na bankovom účte.
Eddy Lu a Daishim Sugano, ktorí si na živobytie zarábali ako technici v obchodných spoločnostiach, boli unavení monotónnou prácou, a tak v roku 2010 prišli s nápadom založiť si spoločnosť na výrobu krémových fritovaných koláčikov v Los Angeles a neskôr v Chicagu. Kolegovia však boli natoľko vyčerpaní prácou, že len ťažko hľadali čas na zorganizovanie stretnutia so svojimi priateľmi. Od myšlienky s koláčikmi upustili a uprednostnili myšlienku na založenie internetovej stránky, ktorá by problém so zorganizovaním stretnutí pomohla vyriešiť a pritom ponúkla zopár bonusov navyše.
Po ujasnení detailov vznikla internetová stránka Grubwithus, ktorá funguje na jednoduchom princípe. Záujemcovia si na stránke vyberú svoje mesto a ponuku jedálneho lístka. Následne si zvolia, o aký typ stretnutia majú záujem – stretnutie ľudí, ktorí sú v meste noví, hľadanie podnikateľov na ďalšiu spoluprácu, zoznamku pre nezadaných, či prerokovanie pracovných povinností pri tanieri dobrého jedla. Ak sa záujemcom nehodí žiadna z možností, môžu si vytvoriť vlastný dôvod stretnutia. Následne si rezervujú miesto a v určenom čase sa usadia k jedálenskému stolu. „Neexistuje tu žiaden zasadací poriadok. Každý si sadne tam, kde je mu to pohodlné. Jedlo servírujeme v rodinnom štýle, ktorý pôsobí ako spoločenské spojivo. V najhoršom prípade môžu ľudia začať konverzáciu tak, že druhého požiadajú, aby im podal jedlo,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Amy Partridge.
Stretnutiami pri jedle podnikatelia preniesli potrebu vytvárania nových kontaktov na rôznych spoločenských úrovniach k jedálenskému stolu. Američania svoj plán prirovnali k Facebooku a LinkedInu mimo virtuálneho priestoru.
Stretnutia sa pritom organizujú v rôznych reštauráciách, s ktorými firma spolupracuje, a tak sa dokážu uspokojiť rôzne chuťové i finančné požiadavky. Hovorkyňa uviedla, že spoločnosť už nad jedlom spojila mnoho ľudí na priateľskej i pracovnej úrovni. Spoločnosť pritom zarába prostredníctvom rezervácií. Firme sa natoľko darí, že svoje podnikanie z počiatočných miest rozšírila do takmer celej krajiny. Jedinou nevýhodou služby je, že keď záujemcovia nájdu, čo hľadali, už sa nemusia vrátiť. „Mali sme jedného zákazníka, ktorý využíval naše služby každé dva týždne a zrazu k nám prestal chodiť. Oslovili sme ho, aby sme mu povedali, že nám chýba. Vysvitlo, že si na večeri našiel priateľku. Napísal nám, že teraz si organizujú večierky už len vo dvojici,“ uviedla Patridge. Núdzu o tých, ktorí hľadajú, však spoločnosť nemá a svoje úspechy počíta v miliónoch.