6 zamestnaní, ktoré pravdepodobne o 10 rokov zaniknú

Praca ktora zanikne.jpg

Technológie a kultúrne zmeny viedli k vzniku nových zamestnaní, zatiaľ čo niektoré naopak zanikajú. Čo nás čaká o desať rokov a aké pracovné miesta pravdepodobne v budúcnosti vymiznú? Pripravili sme pre vás zoznam. 

Poštový zamestnanec

Postove schranky.jpg

S rastom technológií a e-mailovej komunikácie sa potreba poštových pracovníkov pomaly znižuje. Vzhľadom na vzostup súkromných firiem, ktoré vytláčajú štátnu poštu, táto práca na vládnej úrovni má malú šancu na kariérny rast a pokrok.

Zamestnanec vydavateľstva a tlačiarne

Pocitac kniha.jpg

Aj tlačovým médiám hrozí zánik. Čoraz viac ľudí, najmä pokiaľ ide o zábavu, využíva online médiá. Vydavateľské spoločnosti len ťažko s nimi držia krok. Tieto priemyselné odvetvia sa postupne znižujú, aby mohli vzniknúť nové digitálne mediálne spoločnosti.

Taxikár

Taxi sluzba.jpg

Aplikácie na zdieľanie jázd, ako je napríklad Uber, vytvorili nový spôsob, akým sa bežný človek dopraví, kam potrebuje. Volanie taxíka nebude existovať s rastom aplikácií s technológiou GPS. Vodiči taxíkov budú musieť sledovať tento trend, aby udržali svoje podnikanie nad vodou.

Zamestnanec cestovnej kancelárie

Pocitac internet praca na pocitaci.jpg

Čoraz viac ľudí využíva na vyhľadávanie dovolenkových destinácií internet, kde sa dajú získať lacnejšie pobyty ako cez cestovnú kanceláriu. Táto práca preto pomaly stráca význam. Už sú preč časy, keď potrebujete tretiu osobu, aby ste našli výhodné ponuky, kde budete tráviť voľné dni.  Všetko je na webe.

Telefonický predajca

Telefon.jpg

V súčasnosti ľudia nepoužívajú telefón tak ako kedysi. Na predaj alebo kúpu využívajú iné efektívnejšie spôsoby komunikácie – napríklad e-mail alebo textové správy. Staromódny telemarketing sa pomaly stáva prácou minulosti.

Pokladník v maloobchode

Pokladna peniaze.jpg

S prítokom samoobslužných pokladníc a automatizovaných procesov počas nákupu sa typický maloobchodný pokladník nakoniec vytratí. Technológia umožnila veľa pokrokov v tom, ako nakupujeme, a zákazníci chcú menej ľudskej interakcie.

www.bleubloom.com

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom