ZSSK rozširuje informovanie cestujúcich a zvyšuje pripravenosť na nepriaznivé počasie

Screenshot_20240912 140029_facebook.jpg
Ilustračný obrázok: ZSSK

ZSSK rozširuje informovanie cestujúcich a zvyšuje pripravenosť na nepriaznivé počasie:

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozorňuje cestujúcich, že v nasledujúcich dňoch môže dôjsť k zdržaniam v železničnej doprave v dôsledku očakávaného nepriaznivého počasia na slovenskom území i v okolitých krajinách. Na niektorých úsekoch tratí môžu extrémne zrážky a vietor spôsobiť poškodenie železničnej infraštruktúry, napríklad pádom stromov do koľajiska, strhnutím trakčného vedenia alebo podmytím tratí.

Zamestnanci ZSSK sú v pohotovosti a pripravení rýchlo reagovať na vzniknuté situácie, informovať cestujúcich o všetkých zmenách a minimalizovať dopady na dopravu. Dispečeri ZSSK budú nepretržite sledovať situáciu 24 hodín denne a v úzkej spolupráci s manažérom železničnej infraštruktúry, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), budú pripravení pružne reagovať na akékoľvek zmeny v prevádzke.

V prípade potreby je zabezpečená aj pohotovosť nehodových pomocných prostriedkov od nákladného dopravcu CARGO, čím je ZSSK schopná riešiť mimoriadne situácie ešte efektívnejšie.

Železničná spoločnosť má zároveň pre rôzne scenáre vypracovaný havarijný plán, ktorý umožňuje efektívne riešenie mimoriadnych situácií, ako sú technické poruchy, extrémne poveternostné podmienky alebo nepredvídateľné dopravné obmedzenia.

Národný dopravca odporúča, aby sa cestujúci na cestu dostatočne pripravili, najmä v prípade dlhších jázd. Zásoby jedla, tekutín a liekov by mali byť zabezpečené aj pri kratších trasách, keďže môže dôjsť k neplánovaným zdržaniam.

ZSSK kladie mimoriadny dôraz na rozšírenie informovanosti cestujúcich, aby mali k dispozícii aktuálne informácie o všetkých zmenách v prevádzke v reálnom čase. V priebehu septembra spoločnosť spustila nový systém publikovania informácií priamo z dispečingu, ktorý umožňuje súčasnú distribúciu až na 5 rôznych sociálnych sieťach.

Týmto krokom ZSSK zaručuje, že cestujúci budú ešte rýchlejšie a efektívnejšie informovaní o všetkých mimoriadnostiach a zmenách. Tieto informácie sú dostupné na Facebooku, Threads, X (bývalý Twitter), Mastodone a Telegrame. Aktuálne informácie sú tiež publikované na webovej stránke ZSSK.

Kde všade nájdete informácie o mimoriadnostiach a zmenách v železničnej doprave ZSSK:

Facebook: https://www.facebook.com/ideme.vlakom.zssk
Threads: https://www.threads.net/@ideme.vlakom
X (bývalý Twitter): https://x.com/idemevlakom
Mastodon: https://mastodon.social/@zssk_mimoriadne
Telegram: https://t.me/idemevlakom
Web ZSSK: https://www.zssk.sk/vyluky/

V prípade potreby je cestujúcim plne k dispozícii aj Kontaktné centrum ZSSK. Dostupné je denne v čase 8:00 – 20:00 prostredníctvom LIVE CHATU na www.zssk.sk, NON STOP telefonicky na čísle 18 188 (zo zahraničia +421244858188) alebo na info@slovakrail.sk.

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom